طرز تهیه مرغ سوخاری

مرغ سوخاری,طرز تهیه مرغ سوخاری,دستور پخت مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. این غذای خوشمزه را می توان هم با برنج سرو کرد هم با نان. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به مرغ کنتاکی که یک غذای امریکایی است دارد. ماده اصلی این غذا همانطور که از نامش مشخص است قطعات گوشت مرغ است که با ادویه ها و طعم دهنده ها طعم دار می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر مرغ سوخاری تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه مرغ سوخاری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مرغ سوخاری
گوشت مرغ۸ تکه
آرد۲ لیوان
ماست۱ لیوان
پیاز۱ عدد
سبزیجات معطر¼ لیوان
پودر پیاز½ قاشق چایخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید قطعات مرغ را طعم دار کنیم. برای این منظور پیاز را خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس سبزیجات معطر ( جعفری ، ترخون ، آویشن ) را ساطوری می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. ماست را هم اضافه می کنیم.

پس از اینکار قطعات مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل به کاسه اضافه می کنیم. در پایان ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. روی کاسه را می پوشانیم و به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند.

در یک کاسه دیگر آرد را به همراه پودر سیر ، پودر پیاز و مقداری نمک و فلفل سیاه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا پودر سوخاری یکدست شود. در ادامه تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه می شکنیم و با چنگال بافتشان را مخلوط می کنیم.

پس از اینکه مرغ ها طعم دار شد قطعات مرغ را ابتدا در کاسه حاوی تخم مرغ می زنیم به طوری که تمام نقاط مرغ ها با تخم مرغ پوشش داده شود ، سپس در مخلوط آرد می غلتانیم تا تمام نقاط مرغ آغشته به آرد شود.

یک تابه گود و کوچک روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم ، سپس مرغ ها را در روغن سرخ می کنیم. بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنیم تا روغن جذب مرغ نشود. در پایان می توانیم مقداری سیب زمینی هم سرخ کنیم و در کنار مرغ سوخاری سرو کنیم.

همچنین ببینید : استیک مرغشنیسل مرغناگت مرغغذا با مرغ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین