طرز تهیه استیک مرغ

استیک مرغ,طرز تهیه استیک مرغ,دستور پخت استیک مرغ

استیک مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفداری است که با گوشت مرغ تهیه می شود. استیک مرغ از نظر ظاهری به شنیسل مرغ شباهت دارد. این غذای خوشمزه را می توانید در مدت زمان خیلی کمی در منزل آماده کنید. در این آموزش آسان ترین روش تهیه استیک مرغ را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر استیک مرغ تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه استیک مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم استیک مرغ
سینه مرغ۲ عدد
پودر سیرنصف قاشق چایخوری
کره۵۰ گرم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

اول گوشت مرغ را از استخوان جدا می کنیم. بعد گوشت مرغ را روی یک سطح صاف قرار می دهیم و از عرض برش می زنیم به طوری که قطر گوشت مرغ حدود ۱ سانتی متر باشد. حالا قطعات مرغ را بین یک پلاستیک فریزر قرار می دهیم.

و با بیفتک کوب یا هر وسیله دیگری ( مثلا با پشت کارد آشپزخانه ) گوشت مرغ را می کوبیم تا خوب پهن و یکدست شوند. البته باید در این مرحله دقت داشته باشید که به بافت گوشت آسیب نزنید. حالا کره را در دما محیط قرار می دهیم تا نرم شود.

در مرحله بعد روی استیک ها نمک و فلفل و پودر سیر می زنیم و در مرحله آخر کره می مالیم. به صورتی که تمام نقاط استیک آغشته به کره باشد. در صورت تمایل می توانید استیک ها را حدود یک ساعت در ظرف در بسته در یخچال قرار دهید.

اگر عجله دارید می توانید بدون استراحت دادن ، استیک ها را سرخ کنید. یک تابه چدنی روی حرارت قرار می دهیم. حرارت زیر تابه باید متوسط باشد ، وقتی تابه حسابی داغ شد استیک ها را داخل تابه قرار می دهیم تا گریل شوند.

زمانی که سمت زیرین استیک ها گریل شد آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز گریل شود. توجه داشته باشید که اگر استیک ها را در تابه جابجا کنید خشک می شوند. پس از آماده شدن استیک ها با سس مورد علاقه تان سرو کنید.

ته چین مرغ,طرز تهیه ته چین مرغ,دستور پخت ته چین مرغ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین