طرز تهیه شامی سویا

شامی سویا,طرز تهیه شامی سویا,دستور پخت شامی سویا

شامی سویا یکی از انواع شامی های ایرانی است که به صورت سوخاری تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده این شامی خوشمزه سویا ، سیب زمینی ، تخم مرغ و پیاز هستند. شکل ظاهری این غذای خوشمزه شبیه به غذاهای سوخاری ( مانند ناگت مرغ ) است. در این آموزش بهترین روش طرز تهیه شامی سویا را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر شامی سویا تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شامی سویا در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شامی سویا
سیب زمینی۴ عدد
سویا۱ پیمانه
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاریبه میزان لازم
زردجوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

برای شروع سیب زمینی ها را با چند لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم و روی حرارت می گذاریم تا آبپز شوند. در همین حین پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند.

کمی زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و با پیاز تفت می دهیم. پس از آن سویا را به تابه اضافه می کنیم ( سویا را باید از قبل در مقداری آب بخیسانیم تا نرم شود ) و تفت می دهیم ، پس از آن فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد به خوبی سرخ شوند. در مرحله بعد پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و آنها را رنده می کنیم. اجازه می دهیم سیب زمینی ها کمی سرد شود.

سپس مقداری از سیب زمینی رنده شده بر می داریم مانند کوکو شکل می دهیم سپس مقداری از مایه سویا روی آن می ریزیم و مجددا روی آن را با سیب زمینی می پوشانیم. به این صورت روی شامی ما شبیه به کوکو سیب زمینی است و داخل آن مایه سویا.

به همین ترتیب تمام شامی ها را درست می کنیم . در مرحله پایانی تخم مرغ را در یک کاسه می شکنیم و آرد سوخاری را هم در یک ظرف مناسب جلوی دستمان قرار می دهیم. یک تابه مناسب روی حررت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

در این مرحله پس از اینکه روغن داغ شد شامی ها را در تخم مرغ می زنیم و پس از آن در آرد سوخاری می غلتانیم و در تابه می اندازیم تا سرخ شوند. به همین ترتیب تمام شامی ها را سرخ می کنیم و به همراه نان سرو می کنیم.

شامی مرغ,طرز تهیه شامی مرغ,دستور پخت شامی مرغ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین