طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی, o,vh; g,fdh ]djd ,طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی,دستور پخت خوراک لوبیا چیتی, khorak loobia chiti

خوراک لوبیا چیتی یکی از خوراک های خوشمزه و گیاهی است. خوراک لوبیا چیتی پروتئین زیادی دارد و جالب است بدانید که پروتئین موجود در این غذا می تواند با پروتئین گوشت قرمز رقابت کند. خوراک لوبیا چیتی محبوب ترین و معروف ترین غذایی است که با این دانه های مغذی طبخ می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خوراک لوبیا چیتی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خوراک لوبیا چیتی
لوبیا چیتی۲ لیوان
پیاز۱ عدد
سیر۲ عدد
قارچ۴ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
آبلیموبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بهتر است برای رفع نفخ و سهولت در پخت لوبیا چیتی ، آن را از شب قبل در آب بخیسانیم. توجه داشته باشید که اگر بتوانید چند بار آب لوبیا چیتی را تغییر دهید به طور کامل نفخ آن برطرف می شود و در زمان پخت به راحتی می پزد.

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن مایع در یک تابه تفت می دهیم. پس از اینکه رنگ پیاز طلایی شد نصف آنها را بر میداریم و کنار می گذاریم. حالا سیر ها و گوجه فرنگی ها را خرد می کنیم و بعد از اضافه کردن به تابه تفت می دهیم.

تفت دادن مواد را تا جایی ادامه می دهیم تا آب گوجه فرنگی ها کاملا تبخیر شود. در این مرحله پس از آبکش کردن لوبیا چیتی آنرا به همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه می کنیم. مواد را خوب تفت می دهیم تا کاملا با هم مخلوط شوند.

در این مرحله ۵ لیوان آب روی مواد می ریزیم و درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم لوبیاها با حرارت بسیار ملایم حدود ۳ ساعت بپزد. سیب زمینی را به صورت مکعبی خرد می کنیم و در مقداری روغن تفت می دهیم تا نیم پز شود.

پس از اینکه ۲ ساعت از پخت خوراک لوبیا گذشت سیب زمینی ها را به همراه نمک ، فلفل سیاه و نیمی از پیاز داغ که در مراحل قبل برداشتیم به خوراک اضافه می کنیم. در این مرحله قارچ ها را خرد می کنیم و به خوراک اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن مواد به خوراک حدود ۱ ساعت دیگر نیاز است تا خوراک لوبیا چیتی جا بیفتد و آماده سرو شود. پس از اینکه خوراک لوبیا چیتی آماده شد آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم و به همراه آبلیمو و نان سرو می کنیم.

لوبیا پلو,طرز تهیه لوبیا پلو,دستور پخت لوبیا پلو

نکات تهیه خوراک لوبیا چیتی

لعاب دادن به خوراک لوبیا

اگر خوراک لوبیا چیتی شما آبکی بود و غلظت نداشت می توانید با این روش غلظت کافی را به آن بدهید. برای این منظور ۱ قاشق غذاخوری آرد را در مقدار کمی روغن مایع تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و رنگش کرمی شود سپس در زمان اضافه کردن سیب زمینی به خوراک اضافه کنید.

خوراک لوبیا چیتی,طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی,دستور پخت خوراک لوبیا چیتی

خواص لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی,طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی,دستور پخت خوراک لوبیا چیتی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین