طرز تهیه عدسی با گوشت

یکی از غذاهای ایتالیایی که می‌شود گفت تقریبا همه ما خورده‌ایم، ماکارونی است. بماند که ما غذاهای دیگر این کشور را مانند پاستا، لازانیا و اسپاگتی، دقیقا مثل ماکارونی درست می‌کنیم و در آخر هم مانند لوبیا پلو دم می‌گذاریم؛ اما بیایید غذای هیجان‌انگیز ایتالیایی دیگر را، همانطور که آنها می‌پزند، بپزیم و امتحان کنیم. در ادامه «ایرنا زندگی» دستورالعمل غذایی از سواحل جنوبی ایتالیا را برای شما آماده کرده است.

این غذایی است که اکثر ایتالیایی‌ها در شب سال نو خود می‌پزند و می‌خورند. آنها عقیده دارند که این غذا برایشان در سال جدید خوش‌شانسی می‌آورد. به خاطر داشته باشد که در مراحل زیر به میزان خیلی کم آب به آن اضافه کنید. این میزان مواد اولیه برای ۴ نفر تهیه شده است. دستورالعمل این غذای خوشمزه و در عین حال خوش‌شانس ایتالیایی را ادامه بخوانید.

مواد اولیه:

مواد لازممقدارد مواد
کرفسدو ساقه
هویج۱ عدد
رازیانهیک دوم پیمانه
روغن زیتونبه میزان دل‌خواه
نمکبه میزان دل‌خواه
لیمو با پوست بدون واکس۱ عدد
سیر۳ عدد خرد شده
گوشت قرمز طعم‌دار۶۰۰ گرم (طعم‌دار بودن گوشت به ذائقه شما بستگی دارد)
عدس۳۰۰ گرم
سیب‌زمینی۲ عدد متوسط (پوست کنده و به ۸ قسمت برش دهید)
چوب دارچین۱ دوم پیمانه
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
  • فر را تا ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

طرز تهیه و دستور پخت:

کرفس و هویج را در اندازه‌های کوچک خرد کنید و به همراه رازیانه در تابه بریزید. در روغن زیتون و نمک، آنها را با حرارت کم سرخ کنید. لیمو را خوب بشویید و با پوست به هشت قسمت تقسیمش کنید. (توجه: لیمو را با پوست در غذا می‌ریزیم)

سیر را به آن اضافه کنید. توصیه می‌شود تکه‌های گوشت را از قبل تفت دهید و بعد به این مجموعه اضافه کنید. بعد هم عدس، سیب‌زمینی، لیمو، رب و دارچین را اضافه کنید. سپس مقداری آب سرد به آن اضافه کنید و بگذارید تا به جوش بیاید. برای ۵۰ دقیقه بگذارید بجوشد و مراقب کم یا زیاد بودن آب آن باشید. نه زیاد باشد که مواد داخلش به چشم نیایند و نه آنقدر کم باشد که خوراکمان ته بگیرد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین