طرز تهیه کوفته بادمجان

طرز تهیه کوفته بادمجان,کوفته بادمجان,طرز تهیه کوفته,;,tji fhnl[hk,koofte bademjan,کوفته با بادمجان

طرز تهیه کوفته بادمجان

وقتی اسم کوفته به گوشمان می خورد، گمان می کنیم که همان کوفته قلقلی‌هایی است که با استفاده از گوشت تهیه شده اند. اما همیشه هم به این صورت نیست. در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم کوفته بادمجان را آموزش دهیم که بدون گوشت تهیه می شود. اگر دوست دارید که به غذاهای روزانه‌تان تنوع دهید، پیشنهاد ما این است که حتماً با طرز تهیه کوفته بادمجان خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم طرز تهیه کوفته بادمجان
بادمجان خام ( خرد شده با پوست )۲ پیمانه
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
سیر ( رنده شده )۱ قاشق چای خوری
ریحان ( خرد شده )۲ قاشق غذا خوری
سس گوجه فرنگی۲ تا ۳ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
پودر نان۱/۳ پیمانه
نمک و فلفلهر کدام به میزان لازم
آب۱/۴ پیمانه
پنیر پارمزان۱/۴ پیمانه

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله به سراغ پختن بادمجان ها بروید. برای این کار یک تابه مناسب انتخاب کرده و سپس در آن ۱ قاشق غذا خوری روغن بریزید. سپس بادمجان های خرد شده را به آن اضافه کنید. به دلخواه و البته به اندازه، نمک هم بیفزائید. مقدار آبی هم که در جدول قرار داده ایم را به تابه اضافه کرده و به مدت ۶۰ دقیقه بادمجان ها را تفت دهید.

 

بعد از ۱ ساعت دما را کم کنید و درب ماهیتابه را قرار دهید، سپس بگذارید تا به مدت ۲۰ دقیقه بادمجان ها بپزند. بعد از پختن باید نرم شوند و آب تابه هم کاملاَ بخار شود.

 

بعد از اینکه بادمجان ها به خوبی پخته شدند، آنها را با استفاده از یک غذاساز پوره کنید. چند بار بادمجان‌ها را در ظرف غذاساز ریخته و به خوبی پوره نمایید.

 

در مرحله بعد، کاسه ای متوسط برداشته و سیر، فلفل، ریحان خرد شده، تخم مرغ، مقداری پودر نان، نمک، بادمجان پخته شده و پنیر پارمزان را درون کاسه بریزید.

 

 

همه این مواد را با هم به خوبی مخلوط نمایید. باید کاملاً یکدست شوند. اگر حس کردید که مایه بدست آمده کمی شُل است، باقیمانده پودر نان را نیز به آن اضافه کنید.

 

توصیه می کنیم که حتماً از پودر نانی بهره ببرید که طعم آن را دوست دارید، چرا که در این غذا طعم پودر نان کاملاً مشخص خواهد بود.

 

حالا کمی از مایه آماده شده را بردارید و به صورت گردالی درآورید. دقت کنید که با مواد اولیه موجود در جدول، حداقل ۱۲ کوفته خواهید داشت.

 

زمانی که ۱۲ گوله کوفته درست کردید، تابه ای بردارید و با استفاده از کمی روغن و شعله متوسط، شروع به سرخ کردن کوفته ها کنید. بعد از پختن رنگشان طلایی می شود.

 

بعد از پخته شدن کوفته بادمجان‌ها، هر کدام را درون سس گوجه ای که دارید بگذارید و برای مدت یک ربع حرارت دهید تا سس کاملاً به خورد کوفته ها برود. در همین حین سس هم غلیظ خواهد شد.

 

نهایتاً می توانید کوفته بادمجان ها را با پنیر موزارلا تزئیین کرده و سپس میل کنید و از خواص بادمجان برای سلامت بدنتان بهره ببرید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین