طرز تهیه پیتزا مرغ

طرز تهیه پیتزا مرغ,پیتزا مرغ,طرز تهیه پیتزا,پیتزا,chicken pizza,djch lvy,pitza morgh

طرز تهیه پیتزا مرغ

یکی از غذاهای فست فودی که علاقمندان زیادی دارد، پیتزا است. در خانه نیز می توان هر مدل پیتزا را تهیه کرد. ما در این بخش از آموزش آشپزی می خواهیم شما را با طرز تهیه پیتزا مرغ آشنا کنیم. مواد لازم در جدول زیر، برای یک پیتزای متوسط کفایت می کند. به صرفه بودن و همچنین بهداشتی بودن تهیه پیتزای خانگی یکی از بهترین بهانه ها برای تهیه آن در منزل محسوب می شود.

مواد لازم طرز تهیه پیتزا مرغ
قارچ۲۵۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
سینه مرغ۵۰۰ گرم
ادویه کاریبه اندازه کافی
فلفل دلمه ای بزرگ۱ عدد
سس گوجه فرنگیبه اندازه کافی
پنیر پیتزا و خمیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، آویشن ، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار لازم

دستور و روش تهیه

در مرحله اول باید خمیر پیتزا را آماده کنیم. بعد از آماده کردن خمیر، آن را به حال خود رها کرده تا ور بیاید. حال قابلمه ای آورده و در آن آب ریخته و سپس آن را روی شعله بگذارید تا به نقطه جوش برسد.

 

به سراغ پوست گرفتن پیاز رفته و بعد از تمیز کردن آن، به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید. هر وقت که آب داخل قابلمه به جوش آمد، پیاز را به آن اضافه کنید. بلافاصله سینه مرغ را نیز به پیازها بیفزائید.

 

بعد از مدتی کمی زردچوبه به آن اضافه نمایید و درب قابلمه را قرار دهید و به مدت سه ربع اجازه دهید تا مواد داخل قابلمه با حرارت ملایم بپزند. بعد از سه ربع باید مقداری نمک به آن اضافه کنید.

 

چند دقیقه بعد، شعله را خاموش کرده و با استفاده از یک قاشق بزرگ یا کفگیر، سینه های مرغ را از داخل قابلمه بیرون آورده و بر روی آبکش بگذارید تا از حرارت آن کم شود. دقت کنید که از آب مرغ می توانید به صورت جداگانه استفاده کنید و بعنوان مثال سوپ خوشمزه ای تهیه کنید.

 

بعد از کمی خنک شدن سینه مرغ، اقدام به ریش ریش کردن آن کنید. سپس به سراغ شستن فلفل دلمه ای ها رفته و بعد داخل آن را کاملاً تمیز کنید و آن ها را خرد نمایید. قارچ ها را نیز کاملاً تمیز کنید.

 

بعد از تمیز کردن قارچ ها آنها را به صورت حلقه ای برش بزنید. حالا تابه ای آماده کرده و کف آن را با روغن چرب کنید و تابه را روی شعله بگذارید. قارچ ها را به تابه اضافه کرده، همینکار را با فلفل دلمه ای ها کنید. سپس اجازه دهید تا تفت بخورند.

 

کمی بعد مرغ های ریش ریش شده را نیز به تابه اضافه کنید. نوبت به افزودن نمک، ادویه کاری و فلفل سیاه است. بعد از افزودن، مواد داخل تابه را ترکیب کرده و سپس از روی شعله بردارید. البته به دلیل اینکه تابه هنوز داغ است می توانید به تفت دادن همچنان ادامه دهید.

 

سینی فر را آماده کرده، و خمیر پیتزا را روی آن پهن نمایید. با استفاده از وردنه سطح آن را صاف کنید. روی خمیر را با استفاده از سس کاملاً بپوشانید. نوبت به اضافه کردن مواد درون تابه روی خمیر پیتزا است. در آخر نیز مقداری از آویشن استفاده نمایید.

 

فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۲۲۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. سپس سینی را درون فر قرار دهید. به مدت نیم ساعت پیتزا آماده خواهد شد. ۲۰ دقیقه که گذشت سینی را از فر بیرون آورده و روی پیتزا، پنیر پیتزا اضافه کنید و دوباره سینی را درون فر قرار دهید.

 

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه آخر که پنیر پیتزا نیز آب شده است، پیتزای مرغ خوشمزه ما حاضر شده است که می توانید میل کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین