طرز تهیه سالاد سیب زمینی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی,سالاد سیب زمینی,سالاد سیب زمینی و شوید,shghn sdf cldkd , a,dn,salad sibzamini shevid

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

سالاد جزو غذاهای ساده و البته خوشمزه محسوب می شود که از آن برای قبل و اصطلاحاً پیش غذا استفاده می شود. یکی از سالم ترین موارد همراه با شام سالاد است چرا که با سبزیجات تهیه می شود. ما در این آموزش آشپزی می خواهیم با سیب زمینی ، شوید و خیارشور طرز تهیه سالاد سیب زمینی را آموزش دهیم.

همانطور که حتماً می دانید شوید برای دردهای شکمی بسیار مفید است و مشکلات روده ای را نیز برطرف می کند. این سالاد را می توانید در مدت زمان ۲۰ دقیقه درست کنید. مواد لازم در جدول زیر برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است.

مواد لازم طرز تهیه سالاد سیب زمینی
سیب زمینی۴ عدد
شوید۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای۱/۴ پیمانه
کنسرو ذرت۱ پیمانه
خیار شورنصف پیمانه
سس مایونز۱ پیمانه
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله می بایست به سراغ خرد کردن سیب زمینی ها بروید، ترجیحاً این کار را به صورت نگینی انجام دهید. سپس سیب زمینی های خرد شده را بپزید.

 

حال به سراغ خرد کردن شوید بروید. آنها را با استفاده از یک ساطور تیز خرد نمایید. بعد از انجام این کار فلفل دلمه ای ها را خرد کنید. بهتر است این کار را به صورت نگینی و برش ریز انجام دهید.

 

درون یک کاسه موادی که خرد کرده اید را در آن انتقال دهید. روی این مواد خیارشور اضافه کنید. دقت کنید که بهتر است که خیارشور نیز خرد شده باشد.

 

در مرحله بعدی اقدام به اضافه کردن ذرت کنید. سپس به اندازه دلخواه فلفل و نمک نیز به سالاد خوشمزه اضافه کنید. میزان نمک و فلفل کاملاً به ذائقه خودتان بستگی دارد.

 

بعد از اضافه کردن نمک و فلفل مواد داخل کاسه را به خوبی بهم بزنید تا کاملاً به خورد یکدیگر بروند. حال باید از یک سس مناسب برای سالاد استفاده نمایید.

 

می توانید سس را نیز از بازار تهیه کنید و یا خودتان در منزل درست کنید. هر طور که تمایل دارید سس را آماده کنید و به مواد درون کاسه بیفزائید.

 

بعد از اضافه کردن سس، مواد را با هم بهم زده تا سس همه سالاد را در برگیرد. حال ظرف مخصوص سالاد را آورده و سالاد را در آن بریزید. در انتها نیز با مقدار سس باقیمانده سالاد را تزئین نمایید.

 

بعد از اینکه سالاد کاملاً آماده شد آن را به مدت چند ساعت در یخچال نگهداری کرده و زمانی که سرد شد، آن را هنگام ناهار و یا شام میل کنید.

 

نکات تهیه سالاد سیب زمینی

– ترکیب این سالاد از سیب زمینی و سبزیجاتی مانند، فلفل دلمه ای و شوید است که معمولاً نیز آن را قبل از شام اصلی مصرف می کنند.

 

– اگه علاقمند به نخود فرنگی هستید، می توانید از آن استفاده کنید.

 

– اگر به ساقه کرفس خرد شده نیز علاقه دارید، می توانید به جای نخود فرنگی از این مواد استفاده کنید.

 

– می توانید از پودر آویشن بجای شوید استفاده نمایید. این کاملا بستگی به علاقه و ذائقه شما دارد.

 

– سس استفاده شده در این سالاد، معمولاً سس سفید است. اما اگر به سس دیگری علاقه دارید می توانید مخلوطی از فلفل سیاه، نمک و مقداری آبلیمو سس درست کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین