طرز تهیه قلیه کدو

طرز تهیه قلیه کدو,قلیه کدو,قلیه کدو حلوایی,قلیه کدو تنبل,rgdi ;n.,ghaliye kadoo

طرز تهیه قلیه کدو

از غذاهایی که در شمال کشور پخت می شود، قلیه کدو نام دارد. با توجه به اینکه خواص کدو فراوان است ما در این مطلب تصمیم گرفته ایم تا یکی از غذاهای بسیار خوشمزه با کدو را آموزش دهیم. طرز تهیه قلیه کدو ، که تهیه آن  نیاز به زمان زیادی هم ندارد. می توانید از این غذا برای مهمانی های خودمانی‌تان نیز استفاده کنید. پس اگر تا به حال این غذا را درست نکرده اید، با آموزش آشپزی امروز ما تا انتهای این مطلب از همدوره همراه با ما باشید.

مواد لازم طرز تهیه قلیه کدو
سیر۸ حبه
کدو تنبل۳۰۰ گرم
مغز گردو۳۰۰ گرم
لوبیا چیتی۱۰۰ گرم
روغن مایعبه اندازه کافی
زردچوبه۱ ق چای خوری
رب انار۳ ق سوپ خوری
رب آلبالو۱ ق سوپ خوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

دستور و روش تهیه

ابتدا کاسه ای آماده کنید و سپس لوبیا چیتی ها را درون آن بریزید. سپس درون ظرف آب ریخته و چند ساعت اجازه دهید تا لوبیا چیتی ها خیس بخورند. در این مدت می بایست چند بار هم آب لوبیا چیتی را عوض کنید. بعد از این چند ساعت لوبیا را از صافی رد کنید.

 

حال قابلمه ای آماده کرده و لوبیا چیتی ها را درون آن ریخته و سپس مقداری آب هم اضافه کنید. به دلخواه نمک نیز افزوده و سپس لوبیا قابلمه را بر روی حرارت بگذارید. مدت زمان ۲ ساعت کافی است تا بپزند.

 

تا لوبیاها می پزند به سراغ پوست گرفتن سیر رفته و بعد آن را شستشو دهید. هر زمان که خشک شدند آنها را له کنید. در مرحله بعدی باید مغز گردوها را آسیاب و پودر نمایید. حال تابه ای را روی شعله بگذارید و مقداری روغن هم به آن اضافه کنید.

 

سیر را داخل تابه تفت داده تا رنگ آن طلایی شود. سپس اقدام به افزودن زردچوبه و بعد از آن نیز گردوهایی که از قبل پودر کرده اید کنید. چند دقیقه ای این مواد را تفت دهید و سپس باید رب آلبالو و انار را اضافه کنید. شعله را زیاد کنید تا جوش بیاید.

 

همین که به جوش آمد شعله را کم کنید و کدوهایی که از قبل خرد کرده اید را در روغن تفت دهید و دقت کنید که باید نرم شوند. حال به سراغ لوبیا چیتی رفته و اگر پخته شده بود آن را از روی شعله بردارید. سپس مواد داخل تابه را به لوبیا چیتی بیفزائید.

 

کدوهای پخته شده را نیز اضافه کنید. حتی می توانید کدو ها را به صورت له شده به خورشت اضافه نمایید. حال باید صبر کنید تا مواد با یکدیگر بپزند. بعد ازحدوداً یک ربع خورشت ما کاملاً حاضر خواهد شد.

خواص کدو

– کدو می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. با توجه به اینکه کدو فیبر زیاد دارد به شما احساس سیری می دهد.

 

– با توجه به اینکه کدو توانایی برقرار کردن تعادل کربوهیدرات ها را دارد، در نتیجه سلامت قلب را تضمین می کند.

 

– ویتامین آ موجود در کدو برای سلامت چشم ها مفید هستند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین