طرز تهیه خورش هلو

خورش هلو , طرز تهیه خورش هلو , دستور پخت خورش هلو

خورش هلو

خورش هلو یکی از خورش های فصلی ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این خورش خوشمزه طعمی بسیار متفاوت دارد و می توانید در فصل تابستان که هلو در بازار موجود است آنرا تهیه کنید ، البته در تمام فصول سال می توانید با کمپوت هلو این خورش را طبخ کنید.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش هلو را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش هلو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش هلو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش هلو
گوشت مرغ۸۰۰ گرم ( یا ۴ تکه ران )
هلوی متوسط۴ عدد
آرد۱ قاشق سوپخوری
آلو بخارا۶ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
شکریک قاشق مرباخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
زعفران دم کردهیک قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش هلو

ابتدا قطعات مرغ را بشویید و آبکشی کنید سپس با یک قلمو کمی روغن مایع روی قطعات مرف بمالید به صورتی که تمام قسمت های مرغ به روغن آغشته شود سپس کمی نمک و فلفل سیاه روی قطعات مرغ بپاشید و اجازه دهید یک ساعت استراحت کنند.

در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با مقدار کمی روغن مایع در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز شفاف و نرم شود سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

در مرحله بعدی قطعات مرغ را به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کمی سرخ شوند سپس چند لیوان آب اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت مرغ به آرامی بپزد. پس از اینکه مرغ تقریبا پخت زعفران دم کرده را به همراه آبلیمو و شکر اضافه کنید.

در ادامه آرد را در نصف لیوان آب جوش حل کنید و به قابلمه اضافه کنید سپس آلو بخارا را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بخیسانید و به قابمه خورش اضافه کنید. در این مرحله باید هلو را آماده کنید برای این منظور هلو را اندازه دلخواه خرد کنید.

در ادامه قطعات هلو را با مقدار کمی روغن مایع تفت دهید تا منسجم شوند و در زمان اضافه کردن به خورش له نشوند. پس از سرخ کردن هلو آنرا به قابله اضافه کنید ، سپس نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و خورش را به همراه برنج سرو کنید.

همچنین ببینید : خورش ونوشکخورش متن جنخورش پرتقال


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین