طرز تهیه پن کیک سیب زمینی

پن کیک سیب زمینی,طرز تهیه پن کیک سیب زمینی,دستور پخت پن کیک سیب زمینی

پن کیک سیب زمینی یک غذای جدید و بسیار خوشمزه است که از نظر ظاهری شباهت هایی به کوکوی سیب زمینی دارد. در مواد این غذای خوشمزه از پنیر پارمیزان استفاده می شود که طعم بسیار خوبی به آن می دهد. در این آموزش کامل ترین روش تهیه پن کیک سیب زمینی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر پن کیک سیب زمینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پن کیک سیب زمینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم پن کیک سیب زمینی
سیب زمینی۴ عدد
پنیر پارمیزان¼ لیوان
جعفری۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
آرد۶ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوستشان با گوشتکوب خوب له می کنیم تا شبیه به پوره شوند. یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و پوره سیب زمینی را داخلش می ریزیم. پس از آن تخم مرغ را داخل کاسه می شکنیم.

و در مرحله بعد نیمی از آرد را به همراه پنیر پارمزان رنده شده و نمک و فلفل به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را رنده می کنیم و به همراه جعفری ( باید به صورتی ساطوری ریز خرد شود ) به مایه پن کیک اضافه می کنیم.

حالا مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعد مقداری روغن سرخ کردنی در تابه ای مناسب می ریزیم و پس از داغ شدن روغن ، مقداری از مایه بر می داریم و مانند کوکو سیب زمینی به آن شکل می دهیم .

سپس آنرا در آرد باقیمانده می غلتانیم و در روغن داغ سرخ می کنیم. صبر می کنیم تا یک طرف پن کیک سرخ شود ، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود. به همین ترتیب پن کیک ها را سرخ می کنیم و به همراه ماست چکیده سرو می کنیم.

سیب زمینی سرخ کرده,سیب زمینی سرخ شده,طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین