طرز تهیه سالاد فصل

سالاد فصل,طرز تهیه سالاد فصل,دستور سالاد فصل

سالاد فصل یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین سالادهای ایرانی است که در گذشته در هر فصل موادش متفاوت بوده است. البته در حال حاضر سالاد فصل به صورت یکسان تهیه می شود و مواد اصلی آن کاهو ، گوجه فرنگی ، خیار و .. هستند. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه سالاد فصل را برای شما آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر سالاد فصل تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد فصل در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد فصل
کاهو۱ عدد
کلم برگ۱ عدد
هویج۲ عدد
خیار۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سس مایونزبه میزان لازم
آبلیموبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن زیتونبه میزان لازم

دستور طرز تهیه

ابتدا برگ های کاهو را خرد می کنیم و در ظرف سالادخوری می ریزیم. پس از آن کلم برگ را به صورت نواری باریک خرد می کنیم و به کاهو اضافه می کنیم. می توانیم برای تنوع در رنگ و زیبایی بیشتر سالاد از دو رنگ کلم برگ سفید و قرمز استفاده کنیم.

هویج را پش از پوشت گرفتن می توانیم به صورت رنده درشت یا با رشته کن به صورت رشته ای برش بزنیم. در مرحله بعد گوجه فرنگی و خیار را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. حالا باید سس سالاد را آماده کنیم.

برای این نظور سس مایونز را به همراه مقدار کمی آبلیمو ، روغن زیتون ، نمک و فلفل سیاه در یک کاسه کوچک می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. پس از تزیین سالاد که بستگی به سلیقه شما دارد آنرا به همراه سس سرو می کنیم.

سالاد ماکارونی,سالاد ماکارانی,طرز تهیه سالاد ماکارونی,دستور پخت سالاد ماکارونی

همچنین بخوانید: سالاد شیرازیسالاد یونانی

❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین