طرز تهیه کوکو اسفناج

کوکو اسفناج,koo koo esfenaj,طرز تهیه کوکو اسفناج,دستور پخت کوکو اسفناج

طرز تهیه کوکو اسفناج

کوکوی اسفناج به عنوان یک غذای بسیار مغذی و خوشمزه می تواند در منوی غذایی شما قرار بگیرد. کوکوی اسفناج سرشار از ویتامین های گروه A و آهن است. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۳ تا ۴ نفر کوکو اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه کوکو اسفناج
اسفناج۳۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
پیازچه۲ عدد
پیاز۱ عدد
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا اسفناج و پیازچه را به خوبی می شوییم و خرد می کنیم. حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقدار کمی روغن در یک تابه می ریزیم و خوب تفت می دهیم. پس از اینکه رنگ پیاز تغییر کرد اسفناج و پیازچه را به تابه اضافه می کنیم.

 

مواد داخل تابه را خوب تفت می دهیم تا آب اضافی سبزیجات تبخیر شود. بعد از اینکه آب اضافی سبزیجات تبخیر شد آنها را کنار می گذاریم تا سرد شوند. برای تهیه مایه کوکو سبزیجات تفت داده شده را داخل یک کاسه می ریزیم.

 

توجه داشته باشید که سبزیجات باید به دمای محیط برسند تا هنگام اضافه کردن تخم مرغ باعث سفت شدن تخم مرغ نشوند. حالا تخم مرغ ها را به صورت جداگانه در یک ظرف دیگر می شکنیم و خوب می زنیم و به مواد کوکو اضافه می کنیم.

 

 

در اینجا آرد سفید را کم کم اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا آرد گوله نشود. ادویه ها ( نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه ) را نیز به مایه کوکو اضافه می کنیم. مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند.

 

تابه ای روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد مانند کوکو سبزی مایه کوکو را به صورت کامل داخل تابه می ریزیم. مایه کوکو را با قاشق در همه نقاط تابه به صورت یکسان پخش می کنیم.

 

درب تابه را می گذاریم و حرارت زیر تابه را ملایم می کنیم تا قسمت زیرین کوکوی ما سرخ شود. پس از اینکه سمت زیرین کوکوی اسفناج سرخ شد آن را با دقت بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود.

 

بعد از اینکه طرف دیگر آن نیز سرخ شد و تغییر رنگ داد ، کار تمام شده است. می توانید این کوکو را هم به صورت داغ و هم سرد همراه با نان ، گوجه فرنگی و خیارشور و موارد دلخواه سرو نمایید.

 

 

نکات تهیه کوکوی اسفناج

پف کردن کوکوی اسفناج

برای اینکه کوکوی اسفناج شما به اندازه کافی پف کند باید یک نکته کوچک اما مهم را رعایت نمایید و آن این است که قبل از اضافه کردن تخم مرغ ها ، آنها را در یک ظرف جداگانه خوب بزنید تا کاملا یکدست و صاف شوند. بعد از اینکه تخم مرغ ها را خوب هم زدید باید آنها را به مایه کوکوی اسفناج اضافه کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین