طرز تهیه کالباس خانگی

طرز تهیه کالباس خانگی,XVC JIDI ;HGFHS OHK'D,;HGFHS,homemade sausage,کالباس خونگی

طرز تهیه کالباس خانگی

از غذاهایی که در طول هفته و یا در طول ماه معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند غذاهای آماده و فست فودی مانند کالباس است. اما تا چه حد می توان به کالباس های تهیه شده در بازار اطمینان کرد؟ به همین خاطر ترجیح داده ایم که در این مقاله طرز تهیه کالباس خانگی را توضیح دهیم چرا که می‌تواند کم خرج تر باشد و هم اینکه کیفیت و بهداشتی بودن آن تضمین شده است. پس اگر تاکنون در خانه کالباس درست نکرده اید در این بخش از آموزش آشپزی با ما همراه باشید .

مواد لازم طرز تهیه کالباس خانگی
گوشت مرغ ( سینه بدون استخوان )۱ عدد
سیر۳ حبه
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد ذرت۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق مربا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
پودر زنجبیل۱/۵ قاشق مربا خوری
هل ساییدهنصف قاشق مربا خوری
روغن مایع۱ قاشق غذا خوری
هویج پخته۱ عدد
قارچ پخته۲ عدد

 

۱) در اولین مرحله از تهیه کالباس خانگی به سراغ سینه مرغ بروید، سینه مرغ را به همراه دو حبه سیر مخلوط و با استفاده از دستگاه چرخ کن به‌خوبی چرخ کنید. بعد از چرخ کردن سینه مرغ به سراغ آرد ذرت بروید. سپس آرد ذرت را که از قبل الک کرده بودید را به آن اضافه کنید.

 

۲) بعد از آن مواد خشک را هم به این ترکیب بیفزائید. این مواد ترکیب شده را به خوبی با یکدیگر ورز دهید. بعد از کمی زرده تخم مرغ را اضافه کرده و پس از مقداری ورز دادن روغن مایع را نیز اضافه کرده و آن را مجددا ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آورید.

 

۳) بعد از این مرحله به سراغ اضافه کردن قارچ بروید. قارچ ها را ریز کنید. همین که قارچ اضافه کردید هویج ریز شده را نیز به آن اضافه کنید. سپس نیاز به یک کیسه فریزر داریم. کیسه فریزر را از وسط نصف کرده و مواد را به صورت استوانه ای شکل در داخل کیسه قرار دهید.

 

۴) اصطلاحاً باید شکلات پیچ کنید. بعد از شکلات پیچ کردن کالباس باید به مدت ۹۰ دقیقه آن را بپزید که توصیه می کنیم آن را بخارپز کنید. بعد از گذشت این زمان کیسه را از دور کالباس خارج کرده و برای اینکه کمی خنک شود، داخل یخچال قرار دهید؛ پس از آن می‌توانید آن را برش های نازک دهید و همراه با گوجه و خیارشور سرو کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین