طرز تهیه کباب شتر مرغ

طرز تهیه کباب شتر مرغ

طرز تهیه کباب شتر مرغ

یکی از کباب های خوشمزه و البته اصیل ایرانی، کباب گوشت شترمرغ است. البته با توجه به اینکه خیلی راحت بدست نمی آید کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما همانطور که میدانید، این گوشت خاصیت های بسیار خوبی برای بدن دارد. درمان کم خونی، تقویت استخوان ها، تقویت قلب فقط بخش کوتاهی از این خواص هاست. حال اگر شترمرغ میتوانید تهیه کنید حتماً یک بار هم شده کباب آن را نیز تست کنید. ما در ادامه در بخش آموزش آشپزی طرز تهیه این کباب را قرار داده ایم.

مواد لازم طرز تهیه کباب شتر مرغ
سیر ۲ حبه
برگ بو ۸ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
گوشت شتر مرغ ۵۰۰ گرم
پودر زیره ۱ ق مربا خوری
روغن زیتون ۲ ق غذاخوری
پودر تخم گشنیز ۱ ق مربا خوری
نمک، سیخ چوبی و فلفل سیاه به میزان لازم
آب لیمو ترش ۳ ق غذا خوری

 

۱) بعد از آنکه گوشت ها را شستشو دادید آنها را به صورت نوارهای ۴ سانت بِبُرید. درواقع عرض هر کدام ۱ سانت و طولشان نیز بین ۳ تا ۴ سانت باشد. بعد از خرد کردن گوشت ها آنها را داخل یک کاسه انتقال دهید.

 

۲) به سراغ خرد کردن پیاز و همچنین سیرها بروید. این دو قلم را به صورت ریز خرد نمایید و به کاسه گوشت شترمرغ خرد شده بیفزائید. حال باید موارد: زیره سبز، آب لیمو ترش، نمک، روغن زیتون، پودر تخم گشنیز و فلفل سیاه را به آن کاسه اضافه کنید.

 

۳) حال همه این مواد ها را با یکدیگر ترکیب نمایید. اینکار را می توانید با دست انجام دهید و تمامی موارد در کاسه را به خوبی زیر و رو کنید. سپس سلفونی بر روی کاسه کشیده و آن را به مدت ۱۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. بعد از این زمان آن را از یخچال بیرون بیاورید.

 

۴) حال باید سیخ های را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بگذارید تا زمانی که گوشت ها را کباب می کنید نسوزند. بعد از اینکه کاسه را از یخچال بیرون آوردید پیاز و سیر ها را کاملاً از گوشت جدا کرده و بعد به سراغ سیخ کشید گوشت ها بروید.

 

۵) وقتی این کار را انجام می دهید می توانید مابین هر دو گوشت، یک عدد برگ بو بگذارید. دقت کنید که برگ بو را به مدت ۲ ساعت در آب گرم باید قرار دهید تا به خوبی نرم شوند، بعد از آن براحتی از سیخ رد خواهند شد.

 

۶) حال سیخ های آماده را روی شعله بگذارید. با توجه به اینکه سیخ های چوبی هستند ابتدا و انتهای آن نباید روی حرارت باشد. حال مدام سیخ را پشت و رو کنید تا کباب ها حاضر شوند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین