طرز تهیه جوجه کباب یونانی

طرز تهیه جوجه کباب یونانی

طرز تهیه جوجه کباب یونانی

.کباب کردن و استفاده از آن حال و هوای دیگری دارد که در فضای باز بیشتر می چسبد. یکی از کباب های بین المللی که  بسیار معروف هم هست، کباب یونانی است. ما در این قسمت تصمیم گرفته ایم تا روش تهیه این کباب را برایتان قرار دهیم. بنابراین اگر پیکنیکی در راه دارید، توصیه می کنیم که این روش از کباب کردن را استفاده کنید.

مواد لازم طرز تهیه جوجه کباب یونانی
سیر۲ حبه
سینه مرغ۶۰۰ گرم
پودر جعفری۱ ق غذاخوری
پودر اورگانونصف ق سوپ خوری
پودر آویشن۱ ق سوپ خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
آبلیمو تازه۳ ق غذا خوری
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
 نمک و فلفلبه اندازه کافی
سیخ چوبیبه اندازه کافی

 

۱) در اولین مرحله می بایست، مرغ را شستشو داده و سپس به قطعات ریز تبدیل کنید. ( اندازه شان به جوجه کباب بماند )  حال کاسه ای نستاً بزرگ در نظر گرفته و خرد شده های مرغ را در آن بریزید. حال به سراغ رنده کردن سیر رفته و آن را بهمراه، پودر آویشن، پودر اورگانو، پودر جعفری به گوشت های درون کاسه بیفزائید.

 

۲) سپس موارد: نمک، آبلیمو، روغن زیتون و فلفل سیاه را نیز به دیگر مواد داخل کاسه اضافه کنید. حال می بایست همه مواد ها را با هم ترکیب نمایید. می خواهیم مرغ به خوبی طعم دار شود. حالا سلفونی روی کاسه کشیده و برای طعم گرفتن مرغ کاسه را در یخچال قرار دهید.

 

۳) به سراغ فلفل دلمه ای ها رفته آنها را خرد نمایید. ترجیخاً مکعبی باشد. زمانی که حس کرده اید کاسه مرغ را باید از یخچال بیرون آورید، این کار را انجام داده و سپس موادهای چسبیده به مرغ را از آن جدا کنید. حالا باید خرد شده های مرغ را به سیخ بکشید.

 

۴) مابین هر تکه مرغ یک فلفل دلمه ای بگذارید و به سیخ بکشید. بعد از اینکه کاملاً همه گوشت ها را به سیخ کشیدید. باید کباب کردن را درون تابه شروع کنید. تابه ای روی شعله قرار داده و کمی در آن روغن بریزید. و بعد سیخ ه را درون تابه بچینید. صبر کنید تا کباب شوند.

 

۵) دقت کنید که سیخ ها را باید زیر و رو کنید تا نسوزند. از گوجه هم می توانید از کنار کباب کردن گوشت ها استفاده کنید. بعد از اینکه کباب ها حاضر شدند می توانید آنها را با نان و یا حتی برنج سرو نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین