طرز تهیه کباب بره

طرز تهیه کباب بره

طرز تهیه کباب بره

یکی از غذاهای اصیل ما ایرانی ها کباب است که از بین کباب ها کباب بره به دلیل طعم خوشمزه آن بسیار استفاده می شود و کبابی آن لذیذ تر خواهد بود. ما در این قسمت سعی کرده ایم تا فوت فن های کباب بره را برایتان در بخش آموزش آشپزی قرار دهیم تا اگر قصد دارید به پیکنیک بروید، حتماً از آن استفاده نمایید. مواد لازم موجود در جدول زیر برای ۴ نفر کباب بره خواهد داد.

مواد لازم طرز تهیه کباب بره
گوشت بره۶۰۰ گرم
سیر۳ حبه
پیاز متوسط۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
سرکه سفید۳ ق غذا خوری
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
نمک و فلفلهر کدام به اندازه کافی

 

 

 

۱) در اولین مرحله باید گوشت را بشوئید. بعد از اینکه اجازه دادید کاملاً خشک شد، آن را به اندازه های کباب چنجه خرد نمایید. سپس کاسه ای انتخاب کنید و گوشت را بعد از آنکه به خوبی خرد کرده اید در آن بریزید. حالا به سراغ رنده کردن پیازها بروید. سپس به کاسه گوشت اضافه نمایید.

 

۲) حال باید سیر را خرد نمایید. و بعد به کاسه گوشت اضافه کنید. بهمراه سیر موارد: سرکه سفید، روغن زیتون و فلفل سیاه و مقداری نمک هم به کاسه بیفزائید. حالا همه مواد ها را زیر و رو کرده با کاملاٌ با هم ترکیب شوند. می خواهیم گوشت بره به خوبی طعم دار شود.

 

۳) در آخر روی کاسه را با سلفون پوشانده و آن را به مدت نزدیک به دو ساعت در یخچال قرار دهید. گوشت باید نرم و طعم بگیرید. بعد از این زمان گوشت را از یخچال خارج کنید. حالا نوبت به سیخ کشیدن گوشت هاست. قبل از این کار پیاز و سیر را از از گوشت جدا کنید.

 

۴) می توانید بین دوگشت پیاز هم سیخ کنید. حال گوشت ها را به سیخ بکشید و بعد از آماده شدن به سراغ آتش کردن منقل بروید. دقت کنید که ذعال باید کاملاً یکدست روشن بشود. بعد از روشن شدن ذغال ها سیخ ها را روی ذغال ها قرار دهید و به صورت مداوم پرخانده تا کباب ها کاملاً پخته شوند. اگر دوست دارید می توانی مقداری کره را نیز روی کباب ها بمالید.

 

۵) در آخر نیز به سراغ نصف کردن گوجه فرنگی ها رفته و بعد به سیخ بروید و آنها را روی منقل کباب کنید. برای خوشمزه شدن کباب هم می توانید یک سیخ فلفل هم کباب کنید. نهایتاً بعد از آماده شدن کباب و گوجه آن را با نان تازه سرو نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین