طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

جوجه کباب تابه ای , طرز تهیه جوجه کباب تابه ای , دستور پخت جوجه کباب تابه ای

جوجه کباب تابه ای

جوجه کباب تابه ای یکی از انواع روش های پخت جوجه کباب است که به دلیل محدودیت در منزل برای استفاده از منقل ذغال مورد استفاده قرار می گیرد. با این روش می توانید جوجه کباب را به صورت کاملا مجلسی برای مهمانی ها خود طبخ کنید.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه جوجه کباب تابه ای را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تابه ای تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه جوجه کباب تابه ای در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم جوجه کباب تابه ای
مرغ متوسط۱ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
کره۵۰ گرم
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، پودر سیر و فلفل سیاهبه اندازه کافی

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

ابتدا مرغ را بشویید سپس به اندازه جوجه کبابی خرد کنید و پس از آبکشی کنار بگذارید تا آب اضافی آن برود. در این روش می توانید گوشت مرغ را مانند جوجه کباب ذغالی با آبلیمو ، ماست و … طعم دار کنید البته در صورتی که می خواهید جوجه کباب را فوری تهیه کنید نیاز به طعم دار کردن مرغ نیست.

برای سرخ کردن جوجه ها یک تابه مناسب ( بهتر است از تابه چدنی یا تفلون استفاده کنید ) روی حرارت بگذارید و مقداری کمی روغن مایع داخل تابه بریزید. در مرحله بعدی تکه های مرغ را به ترتیب داخل تابه بچینید و اجازه دهید با حرارت بسیار ملایم کباب شوند.

پس از چیدن جوجه ها مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیاه روی جوجه ها بپاشید سپس درب تابه را بگذارید. پس از اینکه سمت زیرین جوجه ها سرخ شد آنها را بچرخانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از اینکه جوجه ها تقریبا آماده شدند مخلوط کره و زعفران را اضافه کنید.

جوجه ها را چند دقیقه داخل کره و زعفران تفت دهید تا لذیذتر و خوشرنگ تر شوند. در مرحله بعدی گوجه فرنگی ها ، پیاز و فلفل دلمه ای را خرد کنید و در کنار تابه تفت دهید تا نرم شوند. پس از اینکه سبزیجات نرم شدند جوجه کباب را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

همچنین ببینید : جوجه کبابکباب تابه ایکباب حسینی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین