طرز تهیه ترشی هویج

ترشی هویج , طرز تهیه ترشی هویج , دستور ترشی هویج , torshi havij , jvad i,d[

ترشی هویج یکی از ترشی های خوشرنگ و پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای تزیین سفره هم می توان از آن استفاده کرد. این ترشی خوشرنگ باعث زیباتر شدن سفره شما خواهد شد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی هویج تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی هویج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی هویج
هویج۵۰۰ گرم
پیاز سفید۱ عدد
سرکه سیب۱ فنجان
آب۱ فنجان
شکر۱ فنجان
زنجبیل تازهمقدار کمی
تخم گشتیز۱ قاشق چایخوری
نمکبه اندازه کافی

طرز تهیه ترشی هویج

ابتدا هویج ها را پس از شستشو پوست بگیرید و به صورت نگینی یا حلقه ای خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری آب داخل قابلمه بریزید. اجازه دهید آب داخل قابلمه به جوش بیاید سپس هویج ها را به مدت سه دقیقه داخل آب جوش قرار دهید.

پس از گذشت این زمان هویج ها را آبکشی کنید و برای تهیه ترشی داخل یک ظرف بزرگ مانند قابلمه ۸ نفره بریزید. در ادامه پیاز سفید را پس از گرفتن پوست به صورت خلالی نازک خرد کنید و به هویج های خرد شده اضافه کنید.

در مرحله بعدی سرکه را به همراه آب ، زنجبیل خرد شده ، تخم گشنیز ، شکر و کمی نمک داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا مایه درون قابلمه به جوش بیاید. چند دقیقه مواد را هم بزنید تا شکر به طور کامل در مایع حل شود.

پس از اینکه شکر به طور کامل در مخلوط سرکه و آب حل شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و مایع داخل آنرا به صورت داغ روی هویج و پیاز خرد شده بریزید. اجازه دهید ترشی خنک شود سپس آنرا داخل شیشه بریزید و در جای خشک و خنک قرار دهید تا ترشی آماده شود.

همچنین ببینید : ترشی لیتهترشی بامیهترشی بندریترشی انار


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین