طرز تهیه کباب قفقازی

کباب قفقازی , طرز تهیه کباب قفقازی , دستور پخت کباب قفقازی

کباب قفقازی

کباب قفقازی یک از کباب های معروف قفقاز است که به خاطر طعم خوبش در جهان فرا گیر شده است. این کباب خوشمزه در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران خاص خودش را دارد. کباب قفقازی از ترکیب گوشت قرمز و گوشت سفید تهیه می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب قفقازی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب قفقازی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب قفقازی
راسته گوساله۴۰۰ گرم
سینه مرغ۴۰۰ گرم
ماستنصف لیوان
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای۴ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و روغن زیتون را به همراه ماست و مقداری فلفل سیاه داخل کاسه می ریزیم. در ادامه پیاز ها را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. مواد را با قاشق یا دست خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

سپس قطعات گوشت مرغ و گوشت گوساله را به اندازه جوجه کباب برش می زنیم و داخل کاسه می ریزیم. گوشت ها را با دست با مخلوط ماست به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام نقاط گوشت به مخلوط ماست آغشته شود.

پس از این کار یک سلفون روی درب کاسه می کشیم و برای اینکه طعم بگیرد داخل یخچال قرار می دهیم. برای اینکه گوشت به خوبی طعم دار شود حداقل باید ۲ ساعت درون یخچال بماند. پس از گذشت این زمان گوشت را از یخچال خارج می کنیم.

برای سیخ کردن گوشت ها یکی در میان گوشت مرغ و گوشت گوساله به سیخ می زنیم و بین هر دو گوشت مقداری فلفل دلمه ای قرار می دهیم. پس از اینکه تمام گوشت ها را سیخ کردیم و نمک زدیم ، می توانیم گوشت ها را روی ذغال یا کباب پز کباب کنیم.

البته یک راه دیگر هم وجود دارد و آن هم قرار دادن سیخ ها درون فر است. ولی توصیه می کنیم برای اینکه کباب بهتری داشته باشید از ذغال استفاده کتنید. در حین کباب شدن گوشت ، کره و زعفران را مخلوط می کنیم و با برس روی کباب ها می زنیم تا کباب ها خشک نشوند.

ضمن اینکه زعفران باعث خوش رنگ تر شدن کباب ما می شود. در کنار این کباب خوشمزه می توانیم چند سیخ گوجه فرنگی هم بگذاریم و کباب کنیم. در پایان پس از آماده شدن کباب قفقازی آنرا به همراه برنج یا نان سرو کنیم.

همچنین ببینید : کباب چنجهکباب بختیاریکباب کوبیدهکباب تابه ای


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین