طرز تهیه بریانی اصفهان

بریونی , بریانی , طرز تهیه بریانی , دستور پخت بریانی , fvdhkd hwtihkd

بریانی یا بریان یکی از غذاهای پر طرفدار و محبوب شهر اصفهان است که کمتر کسی وجود دارد که به اصفهان برود و سراغ این غذای خوشمزه را نگیرد. بریانی اصل با گوشت گوسفند تهیه می شود البته امروزه بریانی هم مانند دیگر غذاها دستخوش تغییر شده است و آنرا در منزل با گوشت مرغ هم تهیه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر بریانی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه بریانی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم بریانی
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
جگر سفید۱۰۰ گرم
دنبه۵۰ گرم
نعناع خشک۱ قاشق چایخوری
دارچین۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
مغز گردوبرای تزیین
خلال پستهبرای تزیین
خلال بادامبرای تزیین
روغن مایعبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و ۴ لیوان آب ولرم درونش می ریزیم. در ادامه گوشت سردست گوسفندی را به همراه دنبه ، ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و یکی از پیازها به قابلمه اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

 

اجازه می دهیم گوشت گوسفندی با حرارت ملایم بپزد و زمانی که گوشت کاملا پخت و مقداری از آب گوشت داخل قابلمه باقیمانده بود ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. آب گوشت را کنار می گذاریم و گوشت را به همراه دنبه چرخ می کنیم.

 

زعفران دم کرده را به همراه نعناع خشک و مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم و مجددا گوشت را یک بار دیگر چرخ می کنیم. در همین حین جگر سفید را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه دیگر می ریزیم.

 

پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه نمک ، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه حاوی جگر سفید اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و حرارت زیرش را به صورت ملایم قرار می دهیم تا مواد کاملا بپزند.

 

 

پس از تبخیر شدن آب داخل قابلمه ، پیاز و جگر سفید را کمی تفت می دهیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. پس از این کار اجازه می دهیم مخلوط پیاز و جگر سفید کمی سرد شوند سپس آنها را چرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

 

مخلوط گوشت و دنبه را به شکل همبرگر حالت می دهیم و روی آن کمی دارچین می پاشیم. یک تابه مناسب را با روغن مایع کمی چرب می کنیم و بریانی ها را درون تابه سرخ می کنیم. پس از اینکه سمت زیرین بریانی سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

 

پس از اینکه بریانی آماده شد مقداری آب گوشت روی نان می ریزیم و بریانی را روی نان قرار می دهیم. مخلوط چرخ شده جگر سفید و پیاز را به همراه خلال بادام ، خلال پسته و مغز بادام برای تزیین بریانی استفاده می کنیم و غذا را سرو می کنیم.

 

شاید در نظر اول و از دید شما ترکیب این مواد با یکدیگر زیاد جالب نباشد و حتی از تهیه این غذا منصرف شوید اما به شما توصیه می کنیم که حتی برای یکبار هم که شده طبق دستوری که برای شما عزیزان قرار دادیم این غذا را تهیه فرمایید. قطعا برای آخرین بار نخواهد بود.

همچنین ببینید : کله جوشکباب کوبیده


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین