طرز تهیه کباب حسینی

کباب حسینی , طرز تهیه کباب حسینی , دستور پخت کباب حسینی , fhf psdkd

کباب حسینی یکی از کباب های قدیمی و سنتی ایران است که به دو صورت با گوشت قرمز و گوشت مرغ طبخ می شود. مراحل تهیه این کباب در صورت استفاده از مرغ یا گوشت تفاوتی با هم ندارد. ما در این دستور از گوشت مرغ استفاده می کنیم اما شما می توانید به دلخواه از گوشت گوساله یا گوسفندی نیز استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب حسینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب حسینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب حسینی
سینه مرغ۲ عدد
فلفل دلمه ای۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۲ عدد
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
آبلیموبه اندازه دلخواه
سیخ چوبیبه تعداد کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه های مرغ را می شوییم و پس از آبکشی به اندازه جوجه کباب خرد می کنیم. یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و گوشت خرد شده را داخلش می ریزیم. در ادامه پیازها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم.

در مرحله بعد روغن مایع را به همراه آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا با گوشت مرغ مخلوط شوند. روی کاسه را سلفون می کشیم و آنرا به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود.

در همین حین فلفل دلمه ای ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از گذشت ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم و قطعات مرغ را سیخ می کنیم. توجه داشته باشید بین هر دو قطعه مرغ یک قطعه فلفل دلمه ای سیخ کنید.

در صورت تمایل می توانید از فلفل سبز و پیاز هم برای قرار دادن بین قطعات گوشت مرغ استفاده کنید. پس از اینکه تمام قطعات مرغ را سیخ کردیم یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم و ۲ فنجان آب به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و کمی آبلیمو داخل تابه می ریزیم.

در صورتی که می خواهید سس کباب حسینی رنگ و لعاب داشته باشد می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز اضافه کنید. پس از اینکه آب موجود در تابه شروع به جوشیدن کرد سیخ ها را داخل تابه می چینیم.

درب تابه را می بندیم تا با حرارت ملایم کباب آماده شود. چند دقیقه مانده به پایان پخت کباب ها گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و داخل تابه قرار می دهیم تا نرم شوند. در پایان کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

همچنین ببینید : کباب کوبیدهتاس کبابکباب برگکباب چنجه


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین