طرز تهیه سیب زمینی پنیری

سیب زمینی پنیری , طرز تهیه سیب زمینی پنیری , دستور پخت سیب زمینی پنیری

سیب زمینی پنیری یکی از غذاهای نوین و خوشمزه ای است که در فهرست غذاهای فست فودی دسته بندی می شود.  البته سیب زمینی پنیری را می توانید در مهمانی ها و مجالس در کنار غذای اصلی خود هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سیب زمینی پنیری تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سیب زمینی پنیری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی پنیری
سیب زمینی متوسط۴ عدد
کورن فلکس ساده۲۰ گرم
جعفری۵۰ گرم
پنیر پارمزان۳۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار۱۰۰ گرم
شیر۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاهبه اندازه کافی
پودر سیربه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا کورن فلکس را در یک کاسه جا دار می ریزیم و آنرا با گوشتکوب یا هر وسیله دیگری که مناسب این کار است می کوبیم تا کاملا پودر شود. پس از اینکه کورن فلکس را پودر کردیم ، جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و نیمی از آنرا به کورن فلکس اضافه می کنیم.

در ادامه پنیر پارمزان را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر به کورن فلکس اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در مرحله بعد باید سیب زمینی ها را آماده کنیم. برای این منظور سیب زمینی ها را بخوبی می شوییم.

اگر پوست سیب زمینی ها نازک نیست بهتر است سطح روی سیب زمینی ها را با اسکاج سیمی بسابیم تا پوست شان کاملا نازک و تمیز شود. پس از اینکار سیب زمینی ها را مانند قاچ کردن هندوانه به ۸ قسمت تقسیم می کنیم.

در مرحله بعد سیب زمینی ها را در یک کاسه مناسب قرار می دهیم و روغن زیتون را اضافه می کنیم. سیب زمینی ها باید کاملا به روغن زیتون آغشته شوند. در ادامه فر را با حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

داخل سینی فر یک کاغذ روغنی قرار می دهیم ، سپس سیب زمینی ها را با حوصله از داخل روغن زیتون خارج می کنیم و در مخلوط کورن فلکس می غلتانیم. پس از اینکار سیب زمینی ها را با فاصله روی کاغذ روغنی درون سینی فر می چینیم.

پس از اینکه تمام سیب زمینی ها را روی سینی فر قرار دادیم آنرا درون فر قرار می دهیم. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز است تا سیب زمینی پنیری ما آماده شود. برای تهیه سس روی سیب زمینی ها شیر و پنیر چدار را با هم مخلوط می کنیم.

سپس درون مایکروفر قرار می دهیم تا پنیر چدار آب شود. پس از اینکه سیب زمینی ها آماده شدند آنها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم ، سپس سس پنیر چدار را به همراه باقیمانده جعفری روی سیب زمینی ها می ریزیم.

همچنین ببینید : پوره سیب زمینیسیب زمینی سرخ کردهکوکو سیب زمینی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین