طرز تهیه ماکارونی

ماکارونی , طرز تهیه ماکارونی , دستور پخت ماکارونی , lh hv kd

طرز تهیه ماکارونی

ماکارونی یکی از غذاهای محبوب میان ایرانیان است. کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که عاشق ماکارونی و ته دیگ خوشمزه اش نباشد. ماکارونی علاوه بر اینکه یک غذای خوشمزه محسوب می شود ، خیلی هم سریع آماده می شود. مایه ماکارونی را می توانید با توجه به مواد غذایی مورد پسند خود تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر ماکارونی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه ماکارونی در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم ماکارونی
ماکارونی۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۴ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
روغن مایعبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب را پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. مقداری نمک و روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد ماکارونی ها را داخل آب جوش می ریزیم.

 

در این هنگام ممکن است ماکارونی ها به هم بچسبند. برای جلوگیری از چسبیدن ماکارونی ها با یک چنگال ماکارونی ها را به آرامی هم می زنیم. اگر ماکارونی ها را به صورت کامل در آب ریخته اید و نیمی از آنها از آب بیرون مانده است.

 

پس از ۱ دقیقه می توانید با یک قاشق آنها را فشار دهید تا زیر آب بروند و نرم شوند. توصیه ما اینست در این مرحله ماکارونی را زود بر دارید تا در پایان کار ، ماکارونی شما خیلی نرم و له نشود. حداکثر حدود ۴ تا ۵ دقیقه زمان برای نرم شدن ماکارونی ها کافی است.

 

پس از گذشت این زمان ماکارونی ها را در آبکش می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در مرحله بعد به سراغ تهیه سس ماکارونی می رویم. برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک تابه با کمی روغن تفت می دهیم.

 

مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و پس از اینکه پیاز نرم شد ، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم. کمی مواد را تفت می دهیم سپس فلفل دلمه ای را به همراه قارچ خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب سس گرفته شود.

 

و مواد کاملا نرم و پخته شوند. پس از اینکه مواد سس پختند ، سس گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم. مجددا مواد را کمی تفت می دهیم تا هم خوب مخلوط شوند و هم طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

 

 

سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن در آن می ریزیم. سیب زمینی ها را کف قابلمه می چینیم و مقداری ماکارونی روی سیب زمینی ها می ریزیم.

 

روی ماکارونی مقداری از سس می ریزیم و به همین ترتیب تمام ماکارونی و سس را به صورت لایه لایه داخل قابلمه می ریزیم. لایه آخر را باید با ماکارونی پر کنیم. پس از اینکه تمام مواد را داخل قابلمه ریختیم یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم.

 

و اجازه می دهیم حدود ۴۵ دقیقه ماکارونی کاملا دم بکشد. پس از اینکه ماکارونی آماده شد ، درب قابلمه را بر می داریم تا ماکارونی کمی خنک شود ، سپس در ظرف مورد نظر می کشیم و به همراه سس گوجه فرنگی سرو می کنیم.

 

برای تهیه ماکارونی می توانید با سلیقه خود از انواع ماکارونی های فرم دار و شکلی استفاده نمایید. زیرا ماکارونی از غذاهای محبوب کودکان است و هر کدام به فرم خاصی از آن علاقه دارند. پس می توانید از شکل های رنگی و متنوع آن استفاده نمایید. ضمن اینکه می توانید در کنار گوشت چرخ کرده از کمی سویا برای تهیه آن استفاده نمایید.

همچنین ببینید : سالاد ماکارونیلازانیا • پاستا مرغ و قارچکوکو ماکارونی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین