طرز تهیه ناگت مرغ

ناگت مرغ,طرز تهیه ناگت مرغ,دستور پخت ناگت مرغ, kh'j lvy

ناگت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ای است که با مرغ تهیه می شود. این غذا را هم می توان به عنوان پیش غذا سرو کرد هم به عنوان غذای اصلی. این غذا به غذاهای سوخاری ( مانند مرغ کنتاکی ) شباهت دارد و طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر ناگت مرغ تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ناگت مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ناگت مرغ
سینه مرغ کامل۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۴ حبه
آرد سوخاریبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت سینه های مرغ را از استخوان جدا می کنیم و به صورتی که قطعات مرغ کمی از گوشت خورشتی بزرگتر باشد ( تقریبا اندازه جوجه کباب ) خرد می کنیم. در مرحله بعد باید گوشت مرغ را طعم دار کنیم. برای این منظور مرغ را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

پیاز را به صورت نگینی درشت خرد می کنیم و روی مرغ می ریزیم. پس از آن سیر را خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در پایان مقداری نمک و فلفل به مرغ می زنیم و درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و برای مدت زمان حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت این زمان مرغ را از یخچال خارج می کنیم. در این مرحله به صورت اختیاری می توانیم کمی پنیر پیتزای رنده شده به قطعات مرغ اضافه کنیم. برای این منظور قطعات مرغ را از کاسه حاوی سیر و پیاز خارج می کنیم و در ظرفی دیگر به خوبی با پنیر پیتزای رنده شده مخلوط می کنیم.

در مرحله بعد در یک کاسه آرد سوخاری می ریزیم و قطعات مرغ را به صورتی که تماما آغشته به آرد شوند در آرد سوخاری می غلتانیم. در مرحله بعد باید ناگت ها را سرخ کنیم. برای این منظور در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم.

اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود سپس ناگت های مرغ را داخل روغن می ریزیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت ناگت سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا دو طرفش طلایی رنگ شود. به همین ترتیب تمام ناگت ها را سرخ می کنیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

خورش مرغ,خورشت مرغ,طرز تهیه خورش مرغ,دستور پخت خورش مرغ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین