طرز تهیه مرغ کنتاکی

مرغ کنتاکی, morgh-kentaki ,طرز تهیه مرغ کنتاکی,دستور پخت مرغ کنتاکی, lvy ;kjh;d

طرز تهیه مرغ کنتاکی

مرغ کنتاکی یا kfc یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای جهان است که با گوشت مرغ تهیه می شود. کی اف سی( kfc ) مخفف کلمه Kentucky Fried Chicken است که معنی آن به فارسی مرغ سوخاری کنتاکی می شود. جالب است بدانید برند kfc نام یک رستوران زنجیره ای امریکایی است که در جهان بیش از سیزده هزار شعبه دارد و تنها غذایی که سرو می کند مرغ کنتاکی است. به همین دلیل این غذا را بیشتر در رستوران ها و فست فودها می توانید بیابید. با این آموزش می توانید این غذای خوشمزه را در منزل خود تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۳ نفر مرغ کنتاکی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه مرغ کنتاکی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مرغ کنتاکی
مرغ۶ تکه
آرد سفید۱ پیمانه
پیاز۲ عدد
سیر۲ عدد
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
شیرخشک½ پیمانه
زردچوبه۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست مرغ ها را جدا می کنیم ، سپس مرغ ها را آغشته به روغن زیتون می کنیم به صورتی که تمام قسمت های مرغ آغشته به روغن زیتون شود ( برای این کار می توان از قلمو استفاده کرد ). حالا مرغ ها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

 

۱ حبه سیر و ۱ عدد پیاز را با رنده درشت خرد می کنیم و روی مرغ ها می ریزیم. پس از آن آبلیمو و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و مواد را مانند مواد جوجه کباب خوب مخلوط می کنیم ، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند.

 

توجه داشته باشید که مرغ ها را قبل از سوخاری کردن ، باید نیم پز کنیم. برای این منظور مرغ ها را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم ، سپس ۱ عدد پیاز ، ۱ حبه سیر ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ نیم پز شود.

 

تقریبا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مرغ نیم پز شود. پس از اینکه مرغ ها آماده شد آنها را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی مرغ ها برود. در یک ظرف مناسب آرد سفید و شیر خشک را به خوبی مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

 

در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها را می شکنیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم تا کف کنند. در این مرحله هر قطعه مرغ را به تخم مرغ آغشته می کنیم سپس درون آرد سوخاری می غلتانیم. باید طوری مرغ ها را در آرد بغلتانیم که تمام قسمت های مرغ آردی شود.

 

بهتر است در یک تابه کوچک و گود مقداری روغن بریزید که مرغ ها در روغن شناور باشند. باید اجازه بدهیم تا روغن کاملا داغ شود سپس قطعات مرغ را به داخل روغن می اندازیم تا سرخ شوند. حرارت زیر تابه باید خیلی ملایم باشد تا مرغ کاملا سرخ شود.

 

به همین ترتیب تمام قطعات مرغ را سرخ می کنیم و در یک توری قرار می دهیم تا روغن اضافه شان خارج شود. سپس مرغ کنتاکی را با سس کچاپ سرو می کنیم. در کنار مرغ کنتاکی می توانید مقداری سیب زمینی هم سرخ کنید.

 

به طور قطع کودکان عاشق این غذا هستند و از خوردن مرغ سوخاری به همراه سس استقبال زیادی می کنند. توجه داشته باشید که تهیه این غذا در منزل هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و هم از لحاظ بهداشتی مطمئن هستید که کاملا سالم و خانگی است.

خواص گوشت مرغ

❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین