طرز تهیه کباب بختیاری

کباب بختیاری, kabab bakhtiari ,طرز تهیه کباب بختیاری,دستور پخت کباب بختیاری, ;fhf fojdhvd

کباب بختیاری یکی از کباب های معروف و پر طرفدار ایرانی است. تقریبا می شود گفت این کباب هم حاوی کباب چنجه است هم جوجه کباب . برای تهیه کباب بختیاری از راسته گوسفند یا فیله گوساله به همراه گوشت مرغ استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ تا ۶ نفر کباب بختیاری تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه کباب بختیاری در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم کباب بختیاری
فیله گوسفند یا گوساله۴۰۰ گرم
فیله مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
ماست۸ قاشق غذاخوری
روغن مایع۸ قاشق غذاخوری
زعفران۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا فیله مرغ را به اندازه کبابی برش می زنیم و داخل یک کاسه می ریزیم. برای گوشت قرمز می توانیم از فیله گوساله یا راسته گوسفند استفاده کنیم. گوشت قرمز را هم به همین صورت برش می زنیم و به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

پیاز را می توانیم به صورت خلالی خرد کنیم یا اینکه آب پیاز را بگیریم و به کاسه اضافه کنیم. ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم و پس از آن ماست ، روغن مایع ، نمک و فلفل را به مواد اضافه می کنیم.

مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا مواد طعم دهنده به تمام نقاط گوشت برسند. پس از مخلوط کردن مواد درب کاسه را با یک سلفون می پوشانیم و برای مدت حداقل ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت استراحت کند و طعم دار شود.

پس از گذشت این زمان و طعم دار شدن گوشت کاسه را از یخچال خارج می کنیم. گوشت ها را یکی در میان گوشت مرغ و گوشت قرمز سیخ می کنیم. پس از اینکه تمام گوشت را سیخ کردیم ذغال یا کباب پز را برای کباب کردن گوشت ها آماده می کنیم.

سیخ ها را روی منقل می چینیم تا کباب شوند. در این بین کره را آب می کنیم و با بُرِس روی کباب ها می زنیم تا خشک نشود. در کنار کباب بختیاری چند سیخ گوجه فرنگی و فلفل هم می توانیم کباب کنیم. در پایان کباب را با برنج یا نان سرو می کنیم.

کباب برگ,طرز تهیه کباب برگ,دستور پخت کباب برگ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین