طرز تهیه کباب برگ

کباب برگ, kabab barg ,طرز تهیه کباب برگ,دستور پخت کباب برگ, ;fhf fv'

کباب برگ یکی از کباب های قدیمی و سنتی ایرانی است. این کباب از گوشت لخم و یکدست گوسفند یا گوساله تهیه می شود. کباب برگ را تقریبا همیشه در کبابی ها امتحان کرده ایم که با آموزش امروز ما می توانید کباب برگ را در منزل تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر کباب برگ تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه کباب برگ در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم کباب برگ
گوشت راسته۱ کیلوگرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۵ عدد
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید گوشت را برای تهیه کباب برگ آماده کنیم. برای این منظور باید گوشت را روی یک سطح صاف مانند تخته گوشت قرار می دهیم و پشت کارد یا استیک کوب گوشت را پهن می کنیم. گوشت را باید به خوبی بکوبیم تا ضخامت آن کمتر از نیم سانتی متر شود.

حالا یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و قطعات گوشت کوبیده شده را داخلش می ریزیم. پیاز ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و داخل کاسه روی گوشت ها می ریزیم. پس از پیاز ، فلفل سیاه و روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم.

مواد را با دست خوب مخلوط می کنیم تا مواد به تمام نقاط گوشت برسد. پس از مخلوط کردن مواد درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و ظرف را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت استراحت کند و طعم بگیرد.

پس از اینکه گوشت طعم دار شد باید آنرا سیخ کنیم. برای سیخ کردن ابتدا قطعات گوشت را روی تخته گوشت قرار می دهیم و با دست ثابت نگه می داریم سپس سیخ را از میان گوشت رد می کنیم و به همین ترتیب تمام گوشت ها را سیخ می کنیم و نمک روی گوشت ها می زنیم.

حالا نوبت کباب کردن گوشت هاست ، برای این منظور پس از اینکه ذغال را روشن و آماده کردیم سیخ ها را روی منقل می چینیم و سیخ ها را می چرخانیم تا گوشت به خوبی و یکنواخت کباب شود. در این میان می توانیم با کره آب شده روی گوشت در حال کباب شدن بمالیم و کباب را نرم تر کنیم.

در کنار کباب برگ می توانیم چند گوجه فرنگی را هم از وسط برش بزنیم و پس از سیخ کردن کباب کنیم. پس از آماده شدن کباب آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنیم. البته کباب برگ را بیشتر با برنج سرو می کنیم. بهتر از پس از آماده شدن کباب آنرا مستقیم روی برنج بگذاریم و سرو کنیم.

جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب,دستور پخت جوجه کبابهمچنین بخوانید: کباب خلیج فارسکباب ترخونکباب بختیاری

❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین