طرز تهیه خورش فسنجان

خورش فسنجان,khoresh fesenjan,طرز تهیه خورش فسنجان,دستور پخت خورش فسنجان,o,va tsk[hk

خورش فسنجان از قدیمی ترین و اصیل ترین خورش های ایرانی است. مواد اصلی خورش فسنجان گوشت ، گردو و رب انار هستند. خورش فسنجان اصالتا یک خورش گیلانی است. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورشت فسنجان تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش فسنجان در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش فسنجان
گوشت مرغ۴ تکه
مغز گردو۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب انار۴ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
برگ بو۲ عدد
روغن مایعبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گردوها را به وسیله چرخ گوشت چرخ کنید. سپس داخل یک قابلمه مقداری آب سرد بریزید و گردوها را بلافاصله داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت زیاد بگذارید تا آب به جوش بیابید. زمانی که آب به جوش امد حرارت زیر قابلمه را متعادل کنید.

بگذارید حدود ۲ ساعت گردوها در آب جوش بخورند تا روغن شان کاملا خارج شود. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در قابلمه ای دیگر به همراه کمی روغن تفت دهید. پیاز که نرم شد قطعات مرغ را به تابه اضافه کنید. مرغ را هم کمی تفت دهید.

سپس نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه و برگ بو را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا ادویه ها به خورد پیاز و گوشت مرغ بروند. هنگامی که مرغ کمی سرخ شد ۲ لیوان به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید ۱ ساعت مرغ به آرامی پخته شود.

پس از اینکه گردو ها کامل به روغن افتادند رب انار را به گردوها اضافه می کنیم. در این مرحله گوشت مرغ ، شکر ، مقداری نمک و فلفل به خورش اضافه می کنیم. حدود ۲ ساعت زمان نیاز است تا خورش به خوبی جا بیفتد. حرارت زیر قابلمه را خیلی ملایم کنید تا خورش کاملا جا بیفتد.

نکات تهیه خورش فسنجان

روغن انداختن خورش

برای اینکه خورش فسنجون شما به خوبی روغن بیندازد باید گردوها را در آب خیلی سرد بریزید تا به گردوها شوک وارد شود که این شوک باعث می شود روغن درون گردوها آزاد گردد که باعث زیبایی و رنگ و لعاب خورش فسنجان می شود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین