طرز تهیه حمص

طرز تهیه حمص,طرز تهیه هوموس,حمص,هوموس,حمص لبنانی,هوموس لبنانی,plw,i,l,s,hummus

طرز تهیه حمص

هوموس یا حمص از پیش غذاهای معروف کشورهای عربی است که اصلیت آن به لبنان بر می گردد. این پیش غذا با نخود تهیه می شود که ارده نیز آن را کامل می کند. در اکثر موارد به دلیل موادی که در تهیه هوموس استفاده می شود، می توان آن را بعنوان یک غذای کامل به حساب آورد. پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب از آموزش آشپزی به سراغ طرز تهیه حمص و تهیه مواد لازم در جدول زیر رفته تا بتوانید به سرعت پخت این غذا را شروع کنید.

مواد لازم طرز تهیه حمص
نخود ( پخته شده )۱ قوطی یا ۱ و ۱/۲ پیمانه
آب لیمو ترش۱/۴ پیمانه
سیر متوسط۱ بوته
نمکمقدار لازم
سسنصف قاشق چای خوری
آب سرد۳ قاشق غذا خوری
ارده۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله باید نخود را از شب قبل خیس دهید. دقت کنید که حتماً آب آن را چند دفعه عوض کرده باشید. بعد از انجام این کار، نخودها را بپزید. نیازی به پوست گرفتن نخودها نمی‌باشد. دقت کنید که نخودها به خوبی باید پخته شوند.

 

بعد از اینکه نخودها پختند، آنها را به مدت ۳۰ ثانیه در آب سرد گذاشته و سپس آبکشی نمایید. حال باید نخودها را پوره کنید. این کار را با دستگاه غذاساز انجام دهید.

 

در مرحله بعدی به سراغ پوست گرفتن سیرها رفته و بعد از انجام این کار، سیر، لیمو ترش، نمک و نخودهای پوره شده را بار دیگر در غذاساز ریخته تا دوباره با یکدیگر مخلوط شوند. بعد از ترکیب کردن این مواد، به مدت ۶۰ ثانیه به آن‌‌ها استراحت دهید.

 

حالا نوبت اضافه کردن سس به مواد است. بعد از انجام این کار دوباره مواد را در غذاساز به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. باید بافتی کاملاً یک‌دست و کرم رنگ بدست آورده باشید. حالا ۲ قاشق آب یخ به مایه حمص بیفزائید.

 

بعد از افزودن آب یخ، به خوبی آن را بهم زده و بعد اقدام به اضافه کردن روغن زیتون و زردچوبه نمایید. بعد از آن مجدداً همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. کمی از هوموس چشیده و اگر نیاز به نمک داشت اضافه کنید.

 

می توانید به اندازه ای که دوست دارید، آب لیمو ترش و روغنش را نیز بیشتر کنید. اکنون زمان آن رسیده است که حمص را در ظرف مناسب ریخته و با استفاده از ته یک قاشق روی آن را به خوبی صاف نمایید.

 

در آخر می توانید روی این غذا را با پودر فلفل قرمز یا پاپریکا و همچنین جعفری که از قبل ساطوری شده تزئین کنید. این غذای عربی خوشمزه در حال حاضر آماده شده است که با هر نوع نانی قابل میل کردن است. دقت کنید که هوموس را تا یک هفته در یخچال بدون هیچ مشکلی می توان نگهداری کرد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین