طرز تهیه بورانی اسفناج

طرز تهیه بورانی اسفناج,بورانی اسفناج,طرز تهیه ماست بورانی,تزیین ماست,lhsj f,vhkd,f,vhkd hstkh[[,boorani esfenaj

طرز تهیه بورانی اسفناج

از پیش غذاهایی که می‌توان آن را با افزودن مواد اولیه متنوع و مقوی خشمزه تر کرد، بورانی اسفناج نام دارد. این بورانی را به همراه غذاهای مختلف و در وعده های ناهار و شام مصرف می کنند. اگر به بورانی اسفناج مغز گردو نیز اضافه کنید، بسیار مجلسی‌تر خواهد شد. در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه بورانی اسفناج مجلسی را آموزش دهیم. تا انتهای این مطلب از همدوره همراه ما باشید.

 

در جدول زیر مواد لازم برای تهیه این بورانی با مخلوط گردو را در قرار داده ایم که مناسب برای حداقل ۶ نفر خواهد بود. توصیه می کنیم که حتماً این بورانی را تست کنید.

مواد لازم طرز تهیه بورانی اسفناج
سیر۲ حبه
اسفناج۱ کیلوگرم
مغز گردو۴ قاشق غذاخوری
نمکبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
زردچوبهبه اندازه کافی

دستور و روش تهیه

برای اولین مرحله سیرها را کاملاً پوست بگیرید. سپس آنها را آبکش کرده و روی تخته آشپزخانه قرار دهید. اسفناج ها باید تمیز شده باشند، اگر این کار را انجام نداده اید، شروع به کار کنید.

 

بعد از تمیز کردن اسفناج ها، آنها را شستشو داده و سپس در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. در مرحله بعدی اسفناج ها را کاملاً خرد نمایید. می توانید اسفناج ها را میکس کنید.

 

حال به قابلمه نیاز داریم. آن را آماده کرده و روی شعله قرار دهید و سپس اسفناج ها و بعد از آن سیرها را در آن ریخته و با هم تفت دهید. کمی بعد اقدام به افزودن نمک و فلفل به اندازه دلخواه کرده و مجدداً بگذارید تا تفت بخورند.

 

در نظر داشته باشید که بعد از تفت خوردن، آب اضافی اسفناج ها باید بخار شده باشد. بعد از اینکار قابلمه را از روی شعله بردارید و در گوشه ای بگذارید تا کم کم مواد داخل آن خنک شود.

 

ماست را که در کاسه ای ریخته اید، به خوبی بهم بزنید تا کاملاً یک‌فُرم و یکدست شود. به ماست فلفل سیاه و نمک به اندازه مورد علاقه خود اضافه کنید. همچنین گردوهایی را که از قبل خرد کرده اید را نیز به ماست بیفزائید.

 

همه مواد داخل ماست را با هم مخلوط کرده و نهایتاً ترکیب اسفناج و سیر را که حالا خنک شده اند را به ماست اضافه نمایید. سپس همه مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید. به آن مقدار مواد را زیر و رو کنید که به خورد یکدیگر بروند.

 

حال ظرف مناسبی را برایسرو بورانی اسفناج حاضر کرده و بورانی را به آن منتقل نمایید. این بورانی را بعنوان پیش غذا یا همراه غذا می توانید مصرف کنید. نوش جان

خواص گردو

– از خواص گردو و مصرف مداوم گردو این است که می تواند افراد را از خطر ابتلا به سرطان در امان دارد.

 

– یکی از عوامل اکثر بیماری ها التهاب ها هستند، با مصرف گردو پلی فنل های موجود در آن با التهاب مبارزه خواهد کرد.

 

– از گردو بعنوان تقویت کننده قوای جنسی در مردان یاد می شود.

 

– با توجه به اینکه گردو منبع کاملی از مس می باشد، لذا می تواند برای استحکام استخوان ها مفید باشد. همچنین گردو از پوکی استخوان نیز جلوگیری خواهد کرد.

 

– امگا۳ موجود در گردو برای تلطیف روحیه و خلق و خو مناسب به نظر می آید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین