طرز تهیه سمبوسه قارچ

طرز تهیه سمبوسه قارچ,سمبوسه قارچ,سمبوسه,slf,si,samboose,طرز تهیه سمبوسه,Samosa

طرز تهیه سمبوسه قارچ

سمبوسه یکی از خوراکی های حاضری و بسیار محبوب است که کمتر کسی دست رد به آن می زند. ما در آموزش آشپزی امروز قصد داریم طرز تهیه سمبوسه قارچ و سوسیس را به شما آموزش دهیم. چنانچه تمایل دارید سمبوسه خانگی و کاملا بهداشتی تهیه نمایید، ادامه این مطلب از همدوره را دنبال نمایید.

به طور حتم با یک بار امتحان کردن این غذا، عاشقش می شوید و حداقل ماهانه یکبار تهیه آن را در دستور کار خود قرار می دهید. مواد لازم موجود در جدول زیر برای حداقل ۳ الی ۴ نفر سمبوسه می باشد.

مواد لازم طرز تهیه سمبوسه قارچ
سوسیس۴ عدد
قارچبه مقدار لازم
سیب زمینی۱ عدد
پیاز ( کوچک )۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق سوپ خوری
نمکبه مقدار لازم
فلفلبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
نان لواشبه مقدار لازم

دستور و روش تهیه

ابتدا باید سوسیس و قارچ را به صورت نگینی خرد نمایید. سپس به سراغ سیب زمینی رفته، و همین کار را با سیب زمینی هم انجام دهید. حال باید در قابلمه ای که در آن روغن ریخته اید، پیاز را تفت دهید. پیاز را می بایست به شکل نگینی از قبل خرد کرده باشید.

 

شروع به تفت دادن پیازهای خرد شده کنید و بعد از تفت دادن به سراغ اضافه کردن سیب زمینی و بعد از آن سوسیس و قارچ بروید. اجازه دهید تا همه مواد کمی تفت بخورند و مقداری نرم شوند.

 

همین که احساس کردید مواد کمی نرم شده اند، ۱ قاشق رب به قابلمه اضافه کنید. بلافاصله ۱ لیوان آب هم اضافه کرده و صبر می کنیم تا بپزند. دقت کنید که انتهای کار تمامی آب اضافه شده در قابلمه باید بخار شده باشند.

 

حالا باید به سراغ آماده کردن نان ها برویم. نان های لواش را به صورت بلند و البته باریک برش زده و مواد آماده شده را داخل هر کدام از برش ها قرار دهید. نان ها را با مواد لوله کرده و سپس آنها را داخل تابه قرار داده تا یکی یکی سرخ شوند.

 

همین که حس کردید که نان ها سرخ شده اند، به آرامی هر کدام را از تابه خارج و داخل ظرف قرار دهید. این ساندویچ را با هر نوع سس دلخواه می توانید سرو کنید. امیدواریم از این غذای حاضری خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

 

مزایای تهیه سمبوسه خانگی

– سالم بودن سمبوسه نسبت به سایر خوراکی های آماده از برتری های آن محسوب می شود، چرا که دیگر غذاهای آماده به شدت فراوری شده و بیش از اندازه دارای طعم دهنده می باشند.

 

– با توجه به اینکه سمبوسه خانگی از مواد تازه تهیه می شوند، نسبت به غذاهای دیگر آماده، سالم تر به نظر می آیند.

 

– در تهیه سمبوسه کربوهیدرات ها، سدیم، روی و دیگر مواد مغذی وجود دارد که هر کدام برای بدن مفید هستند.

 

– گفته می شود که تنها لقمه ای از سمبوسه می تواند از ۱ فنجان برنج هم مفیدتر باشد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین