طرز تهیه اسپاگتی مرغ

طرز تهیه اسپاگتی مرغ,اسپاگتی مرغ,طرز تهیه اسپاگتی,hsh'jd lvy,chicken spaghetti

طرز تهیه اسپاگتی مرغ

اسپاگتی مرغ یکی از غذاهای پرطرفدار است که معمولاً خانم های خانه دار به روش های مختلف آن را برای اهل خانه تهیه می کنند که البته از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است. این غذا کالری در حدود ۳۶۶ گرم دارد. در این قسمت از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه اسپاگتی مرغ را برای حداقل ۲ الی ۳ نفر تدارک ببینیم.

مواد لازم طرز تهیه اسپاگتی مرغ
گوجه فرنگی ( گیلاسی )۴۵۳ گرم
فلفل دلمه ای ( متوسط )۲ عدد
روغن نارگیل یا آووکادو۲ ق غذا خوری
گوشت مرغ ( بدون استخوان )۹۰۰ گرم
آب یا آب مرغ۲ و ۱/۲ پیمانه
زیتون۲ پیمانه
برگ بو۲ عدد
فلفل سیاهبه مقدار لازم
اسپاگتیبه مقدار لازم
ریحان خرد شدهبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

دستور و روش تهیه

برای تهیه کردن اسپاگتی مرغ ابتدا ماهیتابه‌ی مناسبی آماده کرده و روی شعله قرار دهید تا گرم شود. بلافاصه کمی روغن در آن بریزید. سپس فلفل دلمه ای را نیز به آن بیفزائید.

 

اجازه دهید مواد داخل تابه به مدت چند دقیقه بپزد. بعد از آن مواد پخته شده را به ظرف دیگری منتقل کنید. حال گوجه فرنگی ها را نیز به تابه اضافه کرده و تابه را روی شعله قرار دهید.

 

مرغ را نیز به تابه بیفزائید. صبر کنید تا مرغ به مدت ۸ دقیقه بپزد. بعد از این زمان، اقدام به افزودن فلفل، زیتون، آب، برگ بو و نمک به تابه کنید. اجازه دهید به آرامی بپزند.

 

برای پخت بهتر درب تابه را نیز قرار دهید. صبر کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه مواد داخل تابه بپزند. کم و بیش درب تابه را برداشته و بهم بزنید. بعد از یکی دوبار بهم زدن درب تابه را قرار داده و ۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا مواد بپزند.

 

۵) بعد از گذشت این ۵ دقیقه شعله را خاموش کنید و مواد را به ظرف فلفل و گوجه فرنگی منتقل کنید. اسپاگتی مرغ ما حاضر شده است که می توانید جهت تزئین از ریحان تازه، پنیر پارمزان ، گوجه گیلاسی و… استفاده نمایید و سپس سرو کنید.

خواص گوشت مرغ

– سینه مرغ برای عضله سازی بسیار کاربرد دارد. اگر ورزش می کنید، حتماً از مرغ در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

 

– در مرغ آنزیمی به نام ریبوفلاوین وجود دارد که می تواند از خشکی لب ها جلوگیری کند. پس اگر در فصول سرما به بیماری های دهانی و خشکی لب دچار شدید از مرغ غافل نشوید.

 

– برای تقویت بینایی خود می توانید، از ترکیباتی مانند ویتامین آ و لیکوپن و بتاکاروتن در مرغ استفاده کنید.

 

– مصرف مرغ آرامش را به دنبال دارد. به این دلیل که در مرغ تریپتوفان وجود دارد. اگر افسردگی و استرس دارید حتماً از مرغ استفاده کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین