طرز تهیه آش ماست

ash mast,Ha lhsj,طرز تهیه آش ماست,آش ماست

طرز تهیه آش ماست

یکی از انواع آشی که معمولاً در مجالس پخت می شود، آش ماست است. این آش را در منطقه های مختلف با روش های گوناگون درست می کنند. ما در این مطلب از آموزش آشپزی تصمیم گرفته ایم که طرز تهیه آش ماست به روش تبریزی که بسیار هم خوشمزه است را آموزش دهیم.

مواد لازم طرز تهیه آش ماست
ماستبه مقدار لازم
سبزی آش۱ کیلوگرم
برنج۱ پیمانه
سیب زمینی متوسط ۱ عدد
عدس۱ پیمانه
پیاز متوسط۲ عدد
نمک، فلفل و زردچوبههر کدام به میزان لازم
آب گوشت۴ لیوان
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
آرد ذرت۱ ق غذاخوری

۱) برای اولین مرحله به سراغ شستن برنج رفته و سپس حدوداً ۱ ساعت آن را در آب و نمک خیس دهید. عدسی را نیز بشوئید و سپس آن را در قابلمه ای بریزید و درب قابلمه را نیز بگذارید. سپس آب جوش به آن اضافه کرده و تا ۵ دقیقه خیس دهید.

 

۲) قابلمه دیگری برداشته و کمی روغن در آن ریخته و روی شعله قرار دهید. به سراغ خلالی ریز کردن پیازها بروید و بعد از انجام این کار آنها را به قابلمه منتقل کنید و کمی تفت دهید. سپس زردچوبه را افزوده و بهم بزنید.

 

۳) حال به سراغ عدس رفته و آب آن را خالی کنید و سپس عدس را به پیاز بیفزائید. اجازه دهید کمی تفت بخورند. حال دو لیوان آب گوشت به ترکیب عدس و پیاز بیفزائید. شعله را هم زیاد کنید تا زمانی که بجوشد.

 

۴) هر زمان که حس کردید مواد داخل قابلمه به جوش آمده است درب قابلمه را قرار دهید و با حرارت متوسط تا ۱ ساعت عدس ها را نیم پز کنید. به سراغ خرد کردن سیب زمینی ها رفته و نگینی خرد نمایید.

 

۵) حال سیب زمینی ها را سرخ کنید و پیازی که از قبل رنده شده، گوشت چرخ کرده، ترکیب نمک و فلفل و زردچوبه و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید و کوفته درست کنید. گوله های کوچک کوفته مناسب است، سپس آنها را در روغن سرخ نمایید.

 

۶) هر زمان که عدس نیم پز شد، به سراغ برنج رفته و آب آن را خالی کنید و بعد آن را به عدس بیفزائید. ظرف دیگری بردارید و پیاز رنده شده را با کمی نمک و فلفل و زردچوبه و سبزی آش ترکیب نمایید و باقیمانده آب گوشت را نیز به مواد آش بیفزائید.

 

۷) یک ساعت که گذشت، اقدام به اضافه کردن سیب زمینی سرخ کرده کنید. بعد از دقایقی نیز کوفته ریزه ها را به آش اضافه نمایید. اکنون باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا آش کاملاً حاضر شود. برای سرو ماست را هم به آش بیفزائید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین