خواص رزماری

خواص رزماری,رزماری,خاصیت رزماری,فواید رزماری,o,hw vclhvd,vclhvd,rosemary

خواص رزماری برای بدن

رزماری گیاهی است که در صنعت پزشکی فواید بسیار زیادی دارد. از جمله می توان به مراقبت از پوست اشاره کرد. روغن رزماری یکی دیگر از مواردی است که می توان از این گیاه بدست آورد. از خواص رزماری می توان به تقویت حافظه اشاره نمود. این گیاه مغز را فعال و از مغز در برابر بیماری هایی مانند فراموشی مراقبت می کند. در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی به معرفی فواید رزماری می پردازیم.

تحریک جریان خون

اگر می خواهید خون در بدنتان به خوبی جریان داشته باشد، از رزماری استفاده کنید. در واقع برای این منظور می توانید به صورت روزانه از چای این گیاه استفاده کنید. حتی می توانید دست و پایتان را با روغن رزماری ماساژ بدهید.

بهبود استرس با رزماری

با توجه به اینکه رزماری طبیعتی آرامبخش دارد می تواند استرس را از شما دور کند. برای این منظور از بوخور چند قطره از اسانس این گیاه بهره ببرید.

کم کردن سردرد با رزماری

این گیاه ضد درد است، همچنین به دلیل ضدالتهابی بودن آن، می توانید بعنوان کاهش دهنده سر درد استفاده کنید. گفته می شود حتی بو کردن عطر رزماری به کم شدن سردرد کمک می کند. با این حال می توانید از عصاره این گیاه برای ماساژ سر خود استفاده کنید.

رشد بیشتر مو با رزماری

مطالعات نشان داده است که رزماری می تواند ریشه مو را تحریک کند. برای اینکه اثرات رزماری برای رشد بهتر موهایتان را مشاهده کنید می توانید مقداری رزماری را به چند فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید تا یک ربع دم بکشد. سپس صبر کنید تا خنک شود. بعد از آن در هفته چند بار موهایتان را با آن بشوئید.

بهبود مشکلات تنفسی با رزماری

عفونت های تنفسی مثل سرماخوردگی و یا آسم را می توان با رزماری بهبود بخشید. برای این منظور می توانید چند قطره روغن رزماری را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و با آن قفسه سینه تان را ماساژ دهید.

بهتر شدن هضم با رزماری

با توجه به اینکه رزماری ترشح صفرا را به خوبی تنظیم می کند می توان امیدوار بود که هضم را بهبود ببخشد. برای این منظور ۲ قاشق چای خوری رزماری را خشک کرده و در یک فنجان ریخته و در فنجان آب گرم بریزید. صبر کنید تا ۵ دقیقه دم بکشد و سپس یکی دو بار در روز آن را بنوشید.

رشد ریش با رزماری

افرادی که کم پشتی ریش دارند می توانند از عصاره رزماری استفاده کند. در واقع رزماری ریشه موهای ریش را تحریک کرده و سبب می شود تا املاح و مواد معدنی به آن برسد. در نتیجه می توان شاهد افزایش رشد ریش بود.

سلامت دندان با رزماری

می توان دهانشویه خوبی با رزماری تهیه کرد. برای این کار نصف قاشق چای خوری از روغن رزماری را با یک فنجان آب ترکیب و بعنوان دهانشویه از آن استفاده کنید.

درمان آکنه با رزماری

آکنه، سیاهی دور چشم، پف زیر چشم؛ اینها مشکلاتی هست که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. می توانید برای از بین بردن هر یک از آنها از روغن رزماری استفاده کنید.

مضرات رزماری

– مصرف این روغن را در دوران بارداری کنار بگذارید.

 

– اگر از داروهای هومیوپاتی استفاده می کنید از رزماری استفاده نکنید.

 

– در نظر بگیرید که استفاده بیش از اندازه از روغن رزماری ممکن است که سبب التهاب معده یا روده شود.

همچنین ببینید : خواص گشنیزخواص شویدخواص آویشنخواص جعفریخواص اسفناجخواص ریحان


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین