خواص ریحان

خواص ریحان,ریحان,vdphk,vdp,k,ریحون,سبزی ریحون,basil

خواص ریحان برای بدن

ریحان گیاهی است که ترکیبات بسیار موثری برای بدن دارد. از خواص این گیاه می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. همچنین ریحان می تواند بدن را در برابر انواع بیماریها حفظ کند. ریحان آسیب هایی که بدن از طریق آزاد شدن رادیکال ها متحمل می شود را دفع می کند. همچنین از دی ان ای هم مراقبت می کند. در این مطلب از خواص مواد غذایی قصد داریم تا خواص ریحان را برشماریم. تا انتهای این مطلب از همدوره با فواید ریحان آشنا شوید.

رفع استرس با ریحان

ریحان به عنوان یک آداپتوژن طبیعی به حساب می آید که می تواند استرس را کنترل کرده و ضررهای استرس بر بدن را کاهش دهد.

مقابله با ویروس ها با ریحان

اگر می خواهید بدنتان در برابر انواع میکروب و ویروس حفظ شود از روغن ریحان استفاده کنید.

مبارزه با سرطان با ریحان

این گیاه بر اساس تحقیقات، می تواند از بسیاری بیماری مهلک که به سرطان ختم می شوند جلوگیری بعمل آورد. سرطان هایی مانند سرطان پوست، کبد و سرطان ریه سرطان هایی هستند که ریحان با آنها مبارزه خواهد کرد.

مقابله با افسردگی

افرادی که دارای اختلالات روانی هستند، و یا خلق و خوی مناسبی ندارند، حتماً از این گیاه در برنامه غذایی خود استفاده کنند. این گیاه بر روی عملکرد مغز تأثیرگذار خواهد بود.

سم زدایی بدن با ریحان

بدن آنزیم هایی سم زدایی را تولید می کند که می تواند عملکرد کبد را بهبود ببخشد. ریحان تولید این آنزیم ها را سرعت میبخشد و بدن با سرعت بیشتری سم زدایی را پیش می گیرد و درنتیجه کبد زودتر میتواند نفس بکشد.

بهبود قوای جنسی

ریحان می تواند افزایش جریان را به خوبی انجام دهد. همچنین بوی ریحان شهوت انگیز است و می تواند در عملکرد جنسی زوجین موثر باشد. در ایتالیا از ریحان بعنوان “نماد عشق” یاد می کنند.

از اسهال جلوگیری می کند

با توجه به اینکه ریحان اثر ضدباکتریایی دارد و همچنین مواد شیمیایی گیاهی خوبی در برگ های این گیاه وجود دارد با یکی ازعفونت های اصلی بدن که موجب اسهال می شود مبارزه خواهد کرد. برای جلوگیری از اسهال از این گیاه در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

کم کردن کلسترول

ریحان کلسترول بدن بد را کاهش می دهد. با توجه به آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه می توان امیدوار بود که کلسترول در رگ ها انباشته نشوند.

کم کردن دیابت با ریحان

تحقیقات نشان داده است که با مصرف ریحان می توان به کاهش دیابت نوع ۲ در افراد امیدوار بود. آزمایشی بر روی ۱۶ بیمار انجام شد بدین صورت که: به صورت روزانه ۲۰ گرم از پودر ریحان را با ماست ترکیب کرده و به مدت ۱ ماه در رژیم غذایی شان قرار داده بودند. که نتایج خوبی بدست آمد و دیابت این افراد کاهش یافت.

مضرات مصرف ریحان

– خانم های باردار و یا خانم هایی که قصد دارند باردار شوند ریحان مصرف نکنند.

 

– احتمال مصرف ریحان و ایجاد حساسیت پوستی در برخی افراد وجود دارد.

 

– اگر جزو افرادی هستید که داروهای مرتبط با فشار خون و یا دیابت مصرف می کنید، می بایست از مصرف مکمل های ریحان خودداری کنید.

همچنین ببینید : خواص گشنیزخواص شوید خواص آویشنخواص جعفریخواص اسفناج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین