طرز تهیه چای زنجبیل

طرز تهیه چای زنجبیل,چای زنجبیل,دمنوش زنجبیل,]hd ck[fdg,ginger tea

طرز تهیه چای زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهانی است که در چربی سوزی بسیار مشهور است. همچنین این گیاه، می تواند التهاب را کاهش داده و قند خون را پایین بیاورد. ما در این بخش از همدوره می خواهیم شما را با چای زنجبیل آشنا کنیم و طرز تهیه چای زنجبیل را به شما عزیزان آموزش دهیم. دستور تهیه چای زنجبیل را به دو صورت ساده و چربی سوز در دو جدول مجزا قرار داده ایم.

مواد لازم طرز تهیه چای زنجبیل
زنجبیل تازه۱۰ سانتی متر
آب سرد۴ لیوان
شکرمقدار لازم

روش تهیه چای زنجبیل

۱) در اولین مرحله از تهیه چای زنجبیل، می بایست پوست زنجبیل را کاملاً گرفته و سپس آن را به ورقه ورقه های نازک تبدیل کنید. حال ظرف مناسبی تهیه کرده و مقداری آب داخل آن بریزید.

 

۲) سپس ظرف را روی شعله بگذارید تا آب درون آن به نقطه جوش برسد. هر زمان که حس کردید که آب به جوش آمده است ورقه های زنجبیل را درون ظرف قرار دهید. شعله را نیز کم کنید.

 

۳) درب ظرف را نیز بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ورقه های زنجبیل در آب جوش بمانند. در آخر محتویات داخل ظرف را از صافی عبور دهید. حال می توانید این چای را با شکر میل کنید.

مواد لازم طرز تهیه چای زنجبیل با دارچین
زنجبیل تازهتکه ای کوچک
دارچینبه مقدار لازم
شکرمقدار لازم

روش تهیه چای زنجبیل با دارچین

۱) در مرحله اول ۱/۴ چای خوری از پودر دارچین را به ۱ فنجان آب افزوده و به مدت ۲۴ ساعت صبر کنید تا استراحت کنند. روز بعد ترکیب مورد نظر را از صافی عبور دهید.

 

۲) سپس در ظرفی ریخته و روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید. کمی بعد تکه کوچکی از زنجبیل خشک را به ظرف اضافه کنید.

 

۳) بعد از دو الی سه دقیقه که جوشید، ظرف را از روی شعله برداشته و سپس مجدداً ترکیب را از صافی عبور دهید و میل کنید.

خواص زنجبیل

حذف لک با زنجبیل

یکی از بهترین دارو ها برای برطرف کردن زخم و لک از پوست آنتی اکسیدان ها هستند که در زنجبیل بسیار یافت می شوند. برای اینکار مقداری کمی زنجبیل را خرد و با یخ ترکیب کنید و در هفته یکی دوبار بر روی پوست قرار دهید.

بهبود شوره با زنجبیل

یکی از خاصیت های زنجبیل، ضدعفونی کنندگی آن است که می تواند با شوره مبارزه کند. مقداری زنجبیل را با آب ترکیب کرده و بر روی موهایتان اسپری کنید.

بهبود سرماخوردگی با زنجبیل

اگر می خواهید سرماخوردگی تان زودتر خوب شود، کمی زنجبیل را خرد و با آب داغ و عسل و آبلیمو مخلوط کنید و این معجون را میل نمایید.

کاهش درد عضلات

برای اینکه درد و یا گرفتگی عضلات بدنتان را بهبود ببخشید، از چند قطره روغن زنجبیل استفاده کنید. حتی خمیر زنجبیل گرم شده را نیز می توانید به محل گرفتگی یا درد ماساژ دهید.

بهبود عفونت با زنجبیل

در این گیاه نوعی ماده به نام جینجرول وجود دارد که می تواند از بروز عفونت جلوگیری بعمل آورد. برای دوری از هر گونه باکتری از عصاره این گیاه استفاده نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین