خواص عسل

خواص عسل,khavas asal,عوارض عسل,مضرات عسل,زیان های عسل,فواید عسل,o,hw usg

عسل

همه چیز در مورد عسل

عسل یا انگبین مایعی شیرین و پر فایده است که توسط زنبورهای عسل از شهد گل ها تولید می شود. عسل یک محلول در آب بسیار غلیظ قندی است که مهم ترین قندهای موجود در آن فروکتوز ، گلوکز و ساکاروز هستند.

جالب است بدانید عسل در کمک به هضم غذا جزو بهترین مواد غذایی است. به این علت که مقدار آب موجود در عسل بسیار کم است به ندرت ممکن است فاسد شود. قبل از به وجود آمدن شکر تنها ماده غذایی که برای شیرین کردن مواد استفاده می شده عسل بوده است.

خواص عسل

سلامت دستگاه گوارش

یکی از خواص عسل این است که به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. عسل طبیعی باعث می شود هضم غذا آسان تر انجام شود و مواد غذایی مفید بهتر جذب بدن شوند. ضمن اینکه برای بیماری های دستگاه گوارش ( یبوست ، زخم دوازدهه و … ) نیز مفید است.

خواص عسل,عوارض عسل,مضرات عسل,زیان های عسل,فواید عسل,عسل

بهبود زخم

یکی از فواید عسل این است که کمک شایانی به بهبود زخم ها می کند. دلیل اینکه عسل باعث تسریع در بهبود زخم می شود این است که این ماده غذایی به مقاومت بدن در برابر عفونت کمک می کند و به دلیل کمک به ترمیم بافت ها باعث سرعت بخشیدن در روند بهبود زخم می شود.

خواص عسل,عوارض عسل,مضرات عسل,زیان های عسل,فواید عسل,عسل

رفع چین و چروک پوست

موم عسل هم فواید بسیاری دارد که یکی از مهمترین فواید آن ایجاد شادابی و طراوت در پوست است. با ماسک تهیه شده از موم عسل می توانید فرو رفتگی های پوست مثل جای آکنه و چین و چروک های کم عمق پوست را درمان کنید. ضمن اینکه باعث می شود پوست شما لطیف شود.

خواص شیر,عوارض شیر,مضرات شیر,زیان های شیر,فواید شیر,شیر

بهبود کم  خوابی

یکی از خواص مصرف عسل این است که می تواند باعث آرامش شود. برای همین منظور به افرادی که از کم خوابی رنج می برند توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل طبیعی یا یک لیوان شیر و عسل مصرف کنند تا بتوانند خوابی راحت و عمیق را تجربه کنند.

خواص دارچین,عوارض دارچین,مضرات دارچین,زیان های دارچین,فواید دارچین,ادویه دارچین,دارچین

زیان های عسل

کودکان زیر ۲ سال

عسل فواید بی شماری دارد اما ممکن است برای برخی افراد مضر باشد. توصیه می شود که به کودکان تا قبل از ۲ سالگی عسل ندهید زیرا به دلیل ایجاد سم بوتولیسم می تواند به شدت خطرناک باشد. بوتولیسم یک نوع مسمویت است که منشع آن سم زنبور است.

خواص عسل,عوارض عسل,مضرات عسل,زیان های عسل,فواید عسل,عسل


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین