طرز تهیه رولت خرما

طرز تهیه رولت خرما,رولت خرما,خرما,حلوا مدرن,v,gj ovlh,khorma,rolet khorma

طرز تهیه رولت خرما

از دسر ها و میان وعده های بسیار خوشمزه ای که می توان همیشه روی آن حساب کرد، رولت خرما است. با توجه به انرژی زا بودن خرما، توصیه می شود این شیرینی خوشمزه را حتما تهیه نمایید. این شیرینی در مراسم عزاداری نیز استفاده می شود. حال اگر تا به الان با طرز تهیه رولت خرما آشنایی نداشته اید پیشنهاد می کنیم که فوراً مواد لازم موجود در جدول زیر را تهیه کرده و سپس به سراغ آموزش آشپزی امروز همدوره بروید.

مواد لازم طرز تهیه رولت خرما
خرما۲ کیلو
روغن۳ قاشق مربا خوری
دارچینبه مقدار لازم
زنجبیلبه مقدار لازم
آرد۳ پیمانه
گردوبه مقدار لازم
پودر نارگیلبه مقدار دلخواه
کنجدبه مقدار دلخواه

دستور و روش طرز تهیه رولت خرما

در اولین مرحله باید هسته خرماها را جدا کنید. سپس با استفاده از یک چرخ کن، تمامی خرماهایی که از هسته جدا شده اند را چرخ نمایید. سپس ظرف مناسبی انتخاب کرده و درون آن به اندازه کافی روغن بریزید.

 

بعد از آن ظرف را روی شعله بگذارید. خرماهایی که چرخ شده اند را درون ظرف ریخته تا با روغن داغ شده کمی گرم شوند و حرارت ببینند. دقت کنید که شعله خیلی زیاد نباشد چرا که بافت نرم خرما فوراً خشک خواهد شد.

 

حال باید به سراغ اضافه کردن زنجبیل بروید. به مقدار لازم این کار را انجام دهید. سپس کمی دارچین هم به ظرف بیفزائید. این دو مورد را بر اساس ذائقه خودتان اضافه کنید.

 

به سراغ آرد بروید. مقداری از آرد را به خوبی الک کنید. سپس آرد الک شده را روی شعله و درون ظرف جداگانه ای تفت دهید. دقت کنید که باز هم شعله کم باشد تا آرد نسوزد.

 

همین که آرد در حال تفت داده شدن است کمی روغن به آن اضافه کنید و بلافاصله تند تند آن را بهم بزنید. باید آرد را به اندازه ای که حلوا تفت داده می شود، تفت بدهید. وقتی این کار انجام شد می توانید رول کردن خرما را شروع کنید.

 

برای رول کردن به سینی نیاز است. با استفاده از یک کیسه فریزر کف سینی را بپوشانید. کمی از آردی که تفت داده اید را روی خرماها ریخته و گردو پسته را نیز روی آن بریزید. حالا شروع به رول کردن کنید. با استفاده از کیسه فریزر زیر مواد این کار را انجام دهید.

 

بعد از آنکه کار رول کردن خرماها تمام شد، می بایست به مدت ۵ ساعت موادها را درون یخچال نگهدارید. بعد از سپری شدن این مدت، رولت خرمایی را از یخچال بیرون آورده و برش بزنید.

 

در آخر نیز می توانید با استفاده از گردو، کنجد و یا نارگیل و حتی پسته رولت خرمایی ها را تزئین نمایید.

برخی از خواص خرما برای بدن

– خوردن خرما می تواند یبوست را برطرف کند.

 

– برای محکم کردن استخوان ها خرما می تواند یکی از انتخاب هایتان باشد.

 

– افرادی که به کم خونی مبتلا هستند، خرما را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

 

– استفاده از خرما می تواند به افزایش وزن افراد کمک کند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین