طرز تهیه حلوا

حلوا,حلوا آرد, halva ,حلوا آرد گندم,حلوا آرد سفید,طرز تهیه حلوا,دستور پخت حلوا, pg,h Hvn stdn

حلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی است. حلوا آردی به عنوان غذا هم به همراه نان سرو می شود. حلوا آرد سفید به عنوان نذری در بسیاری از مجالس مذهبی تهیه و پخش می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده حلوا آرد عبارتند از آرد گندم ، روغن و شکر. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۶ نفر حلوا تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه حلوا در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حلوا آرد
آرد سفید۲ لیوان
گلاب۴ قاشق غذاخوری
آب۱ و ½ لیوان
شکر۱ لیوان
کره۵۰ گرم
پودر هلمقدار کمی
روغن مایع۱ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید شربت حلوا را تهیه کنیم. برای این منظور آب ، گلاب ، شکر و پودر هل را داخل یک قابلمه می ریزیم ، سپس ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به دیگر مواد اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

 

شربت را به خوبی هم می زنیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود. شربت باید روی حرارت بماند تا زمان اضافه کردن به آرد داغ باشد. در مرحله بعد روغن را در یک ظرف دیگر می ریزیم تا داغ شود. آرد را دو مرتبه الک می کنیم.

 

پس از اینکه آرد را الک کردیم آن را در یک تابه جداگانه می ریزیم و شروع به تفت دادن آن می کنیم. تفت دادن آرد را ادامه می دهیم تا رنگ آرد کرمی شود. در تفت دادن آرد باید مراقب باشید تا آرد ته نگیرد و نسوزد. پس از اینکه رنگ آرد کرمی شد روغن داغ را به آرد اضافه می کنیم.

 

 

تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ آرد طلایی مایل به سرخ شود. حرارت زیر تابه باید کاملا ملایم باشد. در این مرحله شربتی را که در مرحله اول تهیه کردیم را به آرد اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا حلوا حالت خمیر شکل بگیرد.

 

پس از اینکه مواد یکدست شد کره را به حلوا اضافه می کنیم و هم زدن آن را تا جایی ادامه می دهیم تا کاملا خودش را بگیرد و شروع به روغن انداختن کند. در پایان حلوا را در ظرف مورد نظر می کشیم و با پودر پسته ، نارگیل ، بادام و … تزیین می کنیم.

 

دقت فرمایید مصرف بیش از حد و وعده های مکرر موجب آسیب به سلامتی شما خواهد شد. زیرا روغن و شکر موجود در آن موجب چاقی و اضافه وزن خواهد شد و این زنگ خطری برای سلامتی خواهد بود.

نکات تهیه حلوا آرد سفید

تیره شدن رنگ حلوا

اگر دوست دارید رنگ حلوای شما تیره تر باشد به هیچ وجه آرد را بیش از حد تفت ندهید تا رنگ آرد قهوه ای سوخته شود. این کار باعث می شود حلوا طعم سوختگی بگیرد. برای تیره شدن رنگ حلوا بهتر است مقداری کاکائو به حلوا اضافه کنید.

همچنین ببینید : حلوا اردهشله زردفرنی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین