طرز تهیه فرنی

فرنی,فرنی با آرد برنج, ferni ,دستور پخت فرنی,طرز تهیه فرنی, tvkd

فرنی یکی از افطاری های معروف و پر طرفدار ایرانی است که در ماه رمضان تهیه می شود. فرنی به روش های مختلفی طبخ می شود که فرنی با آرد برنج و فرنی با نشاسته معروف ترین انواع آن می باشد. البته فرنی یک غذای مقوی برای کودکان هم می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۲ نفر فرنی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه فرنی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم فرنی
شیر۴ لیوان
آرد برنج۴ قاشق غذاخوری
گلاب۴ قاشق غذاخوری
شکر۸ قاشق غذاخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و شیر را به همراه گلاب و شکر درونش می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم سپس شکر را داخل شیر حل می کنیم و آرد برنج را کم کم اضافه می کنیم به صورتی که آرد برنج در شیر گلوله نشود. سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مواد را متداوم باید هم بزنیم تا زمانی که شیر به جوش بیاید. پس از اینکه شیر به جوش آمد باید دقت بیشتری داشته باشیم زیرا اگر هم زدن فرنی را متوقف کنیم فرنی سریعا ته می گیرد و طعم خوبش را از دست می دهد.

به همین دلیل پس از اینکه شیر به جوش آمد فرنی را به آرامی و با صبوری هم می زنیم تا کم کم غلظتش بیشتر شود و کمی سفت شود. پس از اینکه غلظت آن مناسب بود ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم فرنی سرد شود ، سپس سرو می کنیم.

نکات پخت فرنی

آب انداختن فرنی

شاید خیلی از زمان ها فرنی تهیه کرده باشید و پس از خارج کردن فرنی از یخچال مشاهده کرده باشید فرنی شما آب انداخته است. دلیل آب انداختن فرنی این است که برای خنک شدن آن را در یخچال قرار داده اید . فرنی باید در دمای محیط خنک شود.

همچنین ببینید : شیر برنجشله زردحلیم


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین