طرز تهیه خورش کاری مرغ

طرز تهیه خورش کاری مرغ

طرز تهیه خورش کاری مرغ

یکی از خورش های بسیار معروف دنیا خورش کاری هندی است که طعم و مزه بسیار لذیذی دارد. البته این خورش در کشور ما هم طرفداران خاص خودش را دارد و کم و بیش شناخته شده نیز می باشد. برای تهیه این خورش به دلخواه می توانید از قارچ و یا فلفل دلمه ای نیز استفاده کنید. ادویه های مختلفی را نیز می توانید بر اساس ذائقه خود بکار گیرید. در ادامه طرز تهیه این خورش را برای حداقل ۴ نفر برایتان در نظر گرفته ایم که امیدواریم از تهیه و میل کردن آن لذت کافی را ببرید.

مواد لازم طرز تهیه خورش کاری مرغ
قارچ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عد
سینه مرغ۶۰۰ گرم
شیره نارگیل۱ قوطی
روغن مایعبه اندازه کافی
سیب زمینی۲ عدد
پودر کاری۳ ق غذا خوری
جعفری خرد شدهبرای تزئین
زردچوبهبه اندازه کافی
نمک و فلفلبه اندازه کافی

 

۱) در اولین مرحله باید پیازها را خرد کنید. ترجیحاً آن را به روش خلالی انجام دهید. حال نیاز به قابلمه دارید، آن را برداشته و روی شعله بگذارید و کمی روغن در آن بریزید. زمانی که روغن داغ شد پیاز ها را شروع به تفت دادن کنید. باید پیاز ها کاملاً نرم و پخته شوند.

 

۲) همین که پیاز ها نرم شدند، کمی ادویه کاری و مقداری نیز زردچوبه به آن اضافه کنید. دوباره تفت دادن را ادامه دهید تا ادویه ها به خورد پیاز بروند. حال به سراغ گوشت ها رفته و آن را شستشو داده و سپس خرد نمایید.

 

۳) بعد از خرد کردن گوشت ها آنها را به قابلمه بیفزائید. حال گوشت را بهمراه پیاز تفت داده و همین که حس کردید کمی رنگ گوشت تغییر ( سرخ ) کرده است، ۲ لیوان آب جوش به قابلمه بیفزائید. سپس درب قابلمه را قرار داده تا گوشت با شعله کم آرام آرام بپزد.

 

۴) حال به سراغ سیب زمینی ها و قارچ ها رفته و آنها را پوست بگیرید و آنها را به قطعه های تقریباً درشت خرد نمایید. صبر کنید تا گوشت ها کاملاً بپزند. وقتی این اتفاق رخ داد، قارچ و سیب زمینی ها را به خورشت اضافه کنید. کمی هم شیره نارگیل به قابلمه بیفزائید.

 

۵) حال صبر کنید تا آب خورشت بخار شود و در واقع خورش باید به روغن و جا بیوفتد. بعد از جا افتادن می توانید خورشت را با جعفری تزئین کنید. نکته قابل توجه اینکه خیلی از افراد دوست دارند تا این خورش را با ماست میل کنند. اگر می خواهید این کار را کنید. شیره نارگیل را از مواد اولیه حذف کنید و به جای آن ماست جکیده استفاده نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین