طرز تهیه پاستا آلفردو

 

کمتر کسی را می‌شود دید که به انواع پاستا و ماکارونی‌ها دست رد بزند و دوستشان نداشته باشد. به‌خصوص اگر ماکارونی دلتان را زده باشد و هوس یک پاستا کرده باشید.

پاستاها انواع مختلفی دارند که محبوب‌ترین آن پاستا آلفردو است. غذایی ایتالیایی که هر سر آشپزی دستور پخت متفاوتی برای آن دارد و نمی‌شود به هیچ‌کدام هم ایرادی گرفت. این پاستا را اما در خانه هم می‌توانید مطابق میل و سلیقه‌تان درست کنید.

مواد لازم:

مواد لازم پاستا آلفردو
کرهیک پیمانه
خامهیک پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه خرد شده
پنیر پارمزان رنده شدهنصف پیمانه
جعفری تازهیک چهارم پیمانه (ریز شده)
پاستا۵۰۰ گرم
سینه مرغ(پخته و تکه تکه شده)۳۰۰ گرم
نمک و فلفلبه میزان لازم

 

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. سس آلفردو: ماهیتابه متوسطی را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری کره داخل آن بریزید تا ذوب شود. سپس خامه را به کره اضافه کنید و بگذارید تا ۵ دقیقه‌ای بجوشد. سپس جعفری، سیر و پنیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید و بعد از کمی حرارت را خاموش کنید.

۲. در ظرفی مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد به آن مقداری نمک و روغن اضافه کنید بعد پاستا را داخل آب در حال جوشیدن بریزید تا پاستاها بپزند. در این فاصله یکی دو بار پاستا را هم بزنید.

۳. در فاصله پختن پاستا در آب جوش، در تابه‌ای دیگر، کره بریزید تا بر اثر حرارت آب شود. بعد مرغ را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

۴. سپس نمک، فلفل و سس آلفردو آماده شده را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ‌ها طعم‌دار شوند.

۵. پاستاهای پخته شده را آبکش کنید تا آب اضافه آن کشیده شود. بعد از چند دقیقه داخل یک ظرفی که کمی گرم شده باشد پاستاها را بریزید و مخلوط مرغ و سس را روی آن بریزید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین