طرز تهیه دمی گوجه فرنگی

طرز تهیه دمی گوجه فرنگی,دمی گوجه فرنگی,دمی گوجه,dami gojeh,nld ',[i tvk'd

طرز تهیه دمی گوجه فرنگی

یکی از غذاهای معروف ما ایرانی ها پلو دمی است که محبوب همگان است. از دمی هایی که با گوجه فرنگی تهیه می شود دمی گوجه فرنگی است که نوع دیگری از غذاهای برنجی است و درست مثل دمپختک برای شام و ناهار تهیه می شود. در این قسمت از آموزش آشپزی می خواهیم طرز تهیه دمی گوجه فرنگی را آموزش دهیم. برای طعم بهتر این غذا می توان از گوشت در آن استفاده کنید. مواد لازم در جدول زیر حداقل برای ۲ نفر دمی گوجه فرنگی خواهد بود.

مواد لازم طرز تهیه دمی گوجه فرنگی
پیاز۱ عدد
برنج۲ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد
گوجه فرنگی۵ عدد
روغن مایعبه اندازه کافی
زعفران دم کرده۱ قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم

دستور و روش تهیه

در مرحله اول گوجه ها را به خوبی شسته و تمیز کنید. بعد از اینکه خشک شدند، با استفاده از یک رنده که ترجیحاً بهتر است ریز باشد، آنها را ریز رنده نمایید.

 

به سراغ برنج رفته و آن را نیز بشوئید. دو سه بار نیز آب آن را عوض کنید. سپس قابلمه ای مهیا کرده و برنج را به آن منتقل کنید. آب روی برنج را نیز تخلیه نمایید.

 

حالا ۲ لیوان آب به برنج اضافه کرده و گوجه های رنده شده را نیز به قابلمه بیفزائید. به دلخواه و هر مقداری که می خواهید نمک هم اضافه کنید.

 

حالا به مدت ۱۲۰ دقیقه صبر کنید تا مواد به خورد یکدیگر بروند، سپس سیب زمینی را پوست گرفته و بعد آن را به صورت نگینی خرد نمایید.

 

به سراغ پیازها رفته، آنها را شستشو داده، و سپس نگینی خرد نمایید. تابه ای مهیا کنید و آن را روی شعله قرار دهید. مقداری روغن نیز به تابه بیفزائید. پیاز ها را در تابه ریخته و اجازه دهید تا تفت بخورند.

 

کمی مانده به طلایی شدن پیازها، اقدام به اضافه کردن نمک، زردچوبه و همچنین فلفل کنید. سپس شعله را خاموش کنید. بعد از ۱۲۰ دقیقه که مخلوط برنج و نمک آماده شدند، قابلمه برنج را روی شعله قرار داده و پیاز داغ و سیب زمینی های از قبل خرد شده را نیز به آن بیفزائید.

 

زعفران را نیز دم کرده و به برنج اضافه کنید. صبر کنید تا به جوش بیاید. دقت کنید که آب داخل قابلمه برنج باید کاملاً بخار شود و چند قاشق آب باید باقی بماند.

 

بعد از سه ربع دمی گوجه فرنگی ما کاملاً آماده می شود که می توانید آنرا سرو نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین