طرز تهیه پیتزا کالزونه

طرز تهیه پیتزا کالزونه,طرز تهیه پیتزا,پیتزا کالزونه,کالزونه,calzone,pizza calzone,\djch ;hgc,ki

طرز تهیه پیتزا کالزونه

کالزونه از سری غذاهای فست فودی می باشد که به دلیل ظاهر خاص آن بسیار محبوب و خوش خوراک است و این غذا را کمتر در خانه ها و سفره های ایرانی دیده اید. در این بخش از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه کالزونه را آموزش دهیم که معمولاً در فست فود و رستوران ها تهیه می شود. پس اگر می خواهید این خمیر شکم پر خوشمزه را در منزل تهیه کنید تا انتهای این مطلب از همدوره با ما همراه باشید.

تهیه کالزونه ابتدا کمی مشکل به نظر می رسد اما با طرز تهیه ای که برای شما قرار داده ایم از تهیه این غذای خوشمزه بسیار لذت خواهید برد. مواد لازم در جداول زیر برای تهیه چهار عدد کالزونه می باشد و در صورت تمایل می توانید برای تهیه تعداد بیشتر به تناسب آن را افزایش دهید. مواد اولیه برای تهیه خمیر و پر کننده آن بصورت مجزا درج شده است.

مواد لازم طرز تهیه خمیر کالزونه
آرد معمولی۲ پیمانه ۲۵۰ گرم
نمک۱/۵ قاشق چای خوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آب۳/۴ پیمانه ۱۸۰ میلی لیتر
خمیر مایه فوری۱/۵ قاشق چای خوری

مواد لازم برای پر کردن کالزونه
سوسیس ایتالیایی خرد شده۳ تکه
پیاز سفید نگینی۱ عدد کوچک
تخم مرغ۱ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاههر کدام ۱/۲ قاشق چای خوری
سس گوجه فرنگینصف پیمانه
ژامبون گوشت/مرغ۸ برگ نازک
سوسیس تند/پپرونی۲۰ تکه
پنیر موزارلا رنده شده۱۰۰ گرم

دستور و روش تهیه

برای تهیه خمیر آب ولرم، آرد، خمیرمایه و نمک را در ظرفی فولد کنید تا کاملا مخلوط شوند. مقداری آرد را روی یک سطح تمیز بپاشید و خمیر را به مدت یک الی دو دقیقه به آرامی ورز دهید تا به شکل یک توپ در بیاید.

 

مقداری روغن زیتون در یک کاسه تمیز بزرگ بریزید و آن را چرب کنید و توپ خمیری را در آن بگذارید و کمی غلط دهید تا سطحش آغشته به روغن شود سپس روی کاسه را با یک حوله بپوشانید و به مدت یک ساعت و تا زمانی که حجم خمیر دوبرابر شود به آن استراحت دهید تا پف کند.

 

فر را تا دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و یک تکه کاغذ روغنی را به اندازه کف سینی فر ببرید و در آن پهن کنید.

 

سوسیس ایتالیایی را در یک تابه تفلون متوسط بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید تا رنگ آن تغییر کند. اکون زمان آن رسیده است که پیاز و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و حدود پنج دقیقه آن را با سوسیس تفت دهید. پس از اتمام کار آن را از روی شعله بردارید و بگذارید تا تابه سرد شود.

 

روی یک سطح مقداری آرد بپاشید و خمیر ورآمده را روی آن بگذارید و با استفاده از برش چاقو آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت از خمیر را به شکل یک دایره پهن کنید تا قطر آن به نیم سانتی‌متر برسد.

 

مقداری سس گوجه فرنگی را روی نیمه دایره خمیر بمالید به طوری که یک سانتی‌متر از لبه ها آغشته به سس نشود. دو عدد ژامبون را روی سس پهن کنید و پنج تکه پپرونی و یک چهارم از مخلوط سوسیس ایتالیایی و پیاز را روی آن بریزید و سپس با پنیر موزارلا بپوشانید.

 

مقدار کمی نمک را روی تخم مرغ بریزید و هم بزنید و با قلم مو لبه های بدون سس خمیر را آغشته کنید. طرف دیگر خمیر را روی آن بگذارید و لبه های آن را با دست به هم پیچ و تاب بدهید.

 

حالا به همان روش به سراغ بعدی و بعدی بروید و پس از اتمام کار  کالزونه ها را با کفگیر در سینی فر قراردهید و بقیه تخم مرغ را با قلم مو روی آنها بمالید. سپس با استفاده از چاقو روی هرکدام از کالزونه ها یک برش ضربدری بزنید تا در حین پخت بخار آنها خارج شود.

 

اجازه دهید تا مدت ۱۵ الی ۱۷ دقیقه در فر قرار گیرد تا رنگ آنها طلایی شود. بعد از خارج کردن از فر اجازه دهید پنج دقیقه سرد شوند و سپس به همراه سس گوجه فرنگی میل کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین