طرز تهیه کباب انگشتی

طرز تهیه کباب انگشتی مجلسی , دستور پخت کباب انگشتی خوشمزه کشمیری

کباب انگشتی

امروز قصد داریم یکی از انواع کباب های محبوب و خوشمزه خانگی را به شما معرفی کنیم . کباب انگشتی که طرفداران زیادی دارد از لحاظ طعم و ظاهر شبیه شامی کباب و کتلت گوشت است . این کباب خیلی سریع آماده میشود و اگر زمان زیادی برای درست کردن غذا ندارید ، انتخاب بسیار مناسب و خوبی برای شما است .

در ادامه با همدوره همراه باشید تا آموزش آشپزی و دستور پخت کباب انگشتی را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار دهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم کباب انگشتی
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز نسبتا بزرگ۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
نان تست۳ تکه
روغن مایعبه مقدار لازم
فلفل سیاه و زردچوبه و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب انگشتی

از نان تست شروع میکنیم . اول نان تست ها را با آب خیس و نم دار کرده تا حالت خمیری پیدا کنند . نکته ای که وجود دارد این است که نباید مقدار زیادی آب به نان ها بزنید زیرا مایه کبابتان شل و وارفته میشود و کباب ها در هنگام سرخ شدن از هم باز میشوند

کار درست این است که مقدار کمی آب روی آنها پاشیده و دقایقی صبر کنید ، سپس با فشار دستتان آنها را به شکل خمیر دربیاورید . یک پیاز نسبتا بزرگ انتخاب کرده و پوستش را بکنید . پیاز را خیلی ریز با رنده یا کارد خرد کنید

و درون یک کاسه متوسط یا بزرگ بریزید . گوشت چرخ کرده و نان تست هایی که خمیر کرده اید را به پیازتان اضافه کنید . در ادامه زرده تخم مرغ را با مقداری فلفل سیاه و زردچوبه و نمک به ظرف اضافه کنید و مواد را خوب چنگ بزنید

و ورز بدهید تا در نتیجه یک مایه کباب خوب و یکدست نصیبتان شود . مواد کباب را یک ساعت در یخچال میگذاریم تا چسبندگی مواد بیشتر شود . یک تابه انتخاب کرده و روی شعله گاز میگذاریم . کمی روغن درون آن ریخته و اجازه میدهیم روغن خوب داغ شود.

کمی از مایه کباب را برداشته و یه شکل بیضی به آن مدل میدهیم ، سپس درون تابه انداخته و آن را سرخ میکنیم . زمانی که یک سمت کباب سرخ شد ، آن را برمیگردانیم تا سمت دیگر کباب هم خوب سرخ شود.

همه مواد کباب را سرخ کرده و در یک ظرف چیده و سرو میکنیم . برای کنار کباب به صورت دلخواه و سلیقه ای میتوانید سیب زمینی و گوجه فرنگی را سرخ کنید . کباب انگشتی را در کنار برنج یا نان سرو کرده و از خوردنش لذت ببرید.

همچنین ببینید : کباب کوبیدهکباب لقمهکباب بنابشامی کباب


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین