طرز تهیه بورک اسفناج

بورک اسفناج , طرز تهیه بورک اسفناج , دستور پخت بورک اسفناج , f v hstkh

بورک اسفناج

بورک اسفناج یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه می باشد که به خاطر طعم فوق العاده خوبش در کشور عزیزمان ایران هم فراگیر شده است. بورک اسفناج را می توانید به عنوان پیش غذا یا حتی غذای کامل سرو کنید.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه بورک اسفناج را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر بورک اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه بورک اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم بورک اسفناج
اسفناج۴۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
پنیر خامه ای۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
خمیر یوفکابه تعداد کافی
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
شیرنصف لیوان
پنیر موزارلابه اندازه کافی
کنجد و روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه بورک اسفناج

در مرحله اول فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. ابتدا اسفناج را بشویید سپس به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا برگ های اسفناج پخته شوند.

در مرحله بعدی پیاز و سیر را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرات قرار دهید و مقداری روغن داخل تابه بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد سیر و پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهد تا نرم و سبک شوند.

در ادامه کمی زردچوبه و فلفل سیاه به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید و در مرحله بعدی اسفناج پخته شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد یکدست شوند. پس از اینکه اسفناج را کمی تفت دادید پنیر خامه ای را به تابه اضافه کنید.

پس از اینکه پنیر خامه ای ذوب شد می توانید پنیر موزارلا را نیر به همراه کمی نمک به مخلوط مواد اضافه کنید. پس از اینکه مواد یکدست شدند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. در مرحله بعدی باید سس روی خمیر یوفکا را آماده کنید.

برای این منظور شیر را به همراه کمی روغن مایع و زعفران دم کرده در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و جلوی دست خود بگذارید. خمیر یوفکا را روی یک سطح صاف پهن کنید و از مخلوط شیر و زعفران با قلمو روی آن بمالید تا نرم شود.

پس از اینکه خمیر یوفکا نرم شد مقداری از مخلوط اسفناج به همراه کمی پنیر موزارلا داخل آن بریزید و آن را مانند رولت بپیچید تا شبیه یک لوله شود. پس از اینکه خمیر را رول کردید مقداری از مخلوط شیر و زعفران روی آن بمالید.

در ادامه کمی کنجد روی رول ها بپاشید و خمیرهای آماده شده را داخل یک ظرف پیرکس بچینید. بهتر است ظرف پیرکس را از قبل با کمی روغن کمی چرب کنید تا بورک ها به آن نچسبند. در پایان ظرف را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا بورک ها آماده شوند.

همچنین ببینید : سوفله اسفناجگراتن بادمجان


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین