طرز تهیه ترشی شلغم

ترشی شلغم , طرز تهیه ترشی شلغم , دستور ترشی شلغم

ترشی شلغم یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مفید ایرانی است که شاید کمتر نام آنرا شنیده باشید. ظاهر این ترشی خوشمزه و مجلسی شباهت زیادی به ترشی لبو دارد و می توانید برای تزیین غذا هم از آن استفاده کنید.

در فصل پاییز و زمستان که زمان فراوانی شلغم در بازار است می توانید این ترشی خوشمزه را تهیه کنید. جالب است بدانید ترشی شلغم علاوه بر این طعم و ظاهر بسیار خوبی دارد به دلیل خواص زیاد شلغم برای سلامتی نیز مفید است.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی شلغم تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی شلغم در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی شلغم
شلغم۵۰۰ گرم
سیر۲ حبه
برگ بو۱ عدد
آب۱٫۵ فنجان
لبو۱ عدد
سرکه سفید۱ فنجان
نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی شلغم

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید سپس برگ بو را به همراه یک و نیم فنجان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه نمک به طور کامل در آب حل شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

پس از اینکه آب کمی خنک شد سرکه را به آن اضافه کنید. در مرحله بعدی شلغم ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید و داخل ظرفی که برای تهیه ترشی در نظر گرفته اید بریزید. در ادامه لبو را هم پوست بگیرید و پس از خرد کردن به ظرف ترشی اضافه کنید.

در ادامه سیر را هم لابلای شلغم ها قرار دهید سپس مخلوط آب و سرکه را روی مواد ترشی بریزید به صورتی که روی مواد را بگیرد. درب ظرف ترشی را محکم ببندید به صورتی که هوا وارد آن نشود و آنرا در یک جای خشک و خنک قرار دهید. ترشی پس از یک هفته آماده مصرف است.

همچنین ببینید : ترشی کلم قرمزترشی پوست لیموترشی لیتهترشی لبو


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین