طرز تهیه ترشی پوست لیمو

ترشی پوست لیمو , طرز تهیه ترشی پوست لیمو , دستور ترشی پوست لیمو

ترشی پوست لیمو یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است. شاید با شنیدن نام این ترشی تعجب کنید اما باید بدانید ترشی های اینچنینی کم نیستند. این ترشی خوشمزه از پوست لیمو ترش تهیه می شود که خواص بسیار زیادی دارد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی پوست لیمو تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی پوست لیمو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی پوست لیمو
پوست لیمو ترش۵۰۰ گرم
سرکه۱٫۵ کیلوگرم
نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی پوست لیمو

شاید بپرسید پوست لیمو را باید از کجا تهیه کنید. شما می توانید در زمان آبگیری لیمو ترش به مقدار دلخواه پوست لیمو ترش تهیه کنید. ابتدا محتویات باقیمانده لیموترش ها را خالی کنید به صورتی که فقط پوست لیمو ترش باقی بماند.

در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری آب داخل آن بریزید. حرارت را زیاد کنید تا آب سریع به جوش بیاید سپس پوست های لیمو ترش را داخل آب جوش بریزید و پس از ۵ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

مرحله جوشاندن پوست لیمو ترش را دو مرتبه انجام دهید تا تلخی پوست لیمو ترش به طور کامل گرفته شود. پس از اینکه کار جوشاندن پوست لیمو ترش ها تمام شد آنها را یک روز روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا به طور کامل خشک شوند.

پس از اینکه آب اضافی موجود در پوست لیمو ترش ها به طور کامل رفت سرکه را داخل یک قابلمه بریزید و بجوشانید. سپس پوست لیموترش را داخل ظرف مناسب ترشی بریزید و سرکه را به همراه نمک داخل طرف ترشی بریزید. ترشی را یک ماه در جای خشک و خنک قرار دهید تا آماده شود.

همچنین ببینید : ترشی ازگیل ترشی میوهترشی بندریترشی لیتهترشی گل کلم خوشمزه ترین ترشی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین