طرز تهیه ترشی کلم قرمز

ترشی کلم قرمز , طرز تهیه ترشی کلم قرمز , دستور ترشی کلم قرمز , torshi kalam ghermez

ترشی کلم قرمز یکی از محبوب ترین ترشی های مجلسی ایرانی است که به صورت ۴ فصل در کنار انواع غذاها سرو می شود. همانطور که می دانید محبوبیت این ترشی به حدی زیاد است که تقریبا در تمام رستوران های سنتی در کنار غذا سرو می شود.

 

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی کلم قرمز تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی کلم قرمز در ادامه با آموزش آشپزی همراه باشید.

 

مواد لازم ترشی کلم قرمز
کلم قرمز۵۰۰ گرم
سرکه قرمزبه اندازه کافی
نمکنصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی

 

ابتدا کلم قرمز را باز کنید و با دقت بشویید ، سپس آبکشی کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. اگر می خواهید ترشی شما شبیه ترشی کلم قرمز بیرونی و مانند رستوران ها شود باید کلم قرمز را به صورت نوارهای باریک و بلند برش بزنید.

 

پس از اینکه خرد کردن کلم قرمز به پایان رسید ، کلم قرمز را با مقداری نمک در یک ظرف مناسب مخلوط کنید و کنار بگذارید. ۳۰ دقیقه به کلم قرمزها در همین حالت استراحت دهید. پس از اینکه این زمان به پایان رسید سرکه را روی کلم قرمزها بریزید.

 

 

به اندازه ای سرکه داخل ظرف ترشی بریزید که سرکه به طور کامل روی کلم قرمزها را بپوشاند. پس از اینکه درست کردن ترشی به پایان رسید درب ظرف را محکم ببندید تا هوا وارد ظرف نشود. ترشی را به مدت یک هفته در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا آماده مصرف شود.

 

در روشی دیگر شما می توانید کلم قرمز و سرکه را روی حرارت قرار دهید و این ترشی را به صورت یک روزه درست کنید. البته در صورتی که بخواهید ترشی کلم قرمز یک روزه تهیه کنید باید بدانید که کیفیت و طعم ترشی افت می کند.

 

اگر مایل هستید که ترشی کلم قرمز شما سریع تر آماده شود حتما این ترشی را در یخچال قرار بدهید به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت که سرمای موجود در یخچال باعث رنگ انداختن و کیفیت بهتر ترشی می شود

 

در تهیه کلم قرمز دقت کنید که کلم پلاسیده یا مانده خریداری نکنید زیرا باعث افت کیفیت ترشی شما می شود حتما کلم ترد و تازه را انتخاب کنید .

همچنین ببینید : ترشی قارچترشی لیتهترشی بامیهترشی لبو


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین